مدل مطلوب بازاریابی خبر در بازارهای مالی
الموضوعات : دانش سرمایهگذاریسارا علیاری 1 , سید رضا نقیب السادات 2 , حمیدرضا حسینی دانا 3 , بی بی السادات میراسماعیلی 4
1 - گروه مدیریت رسانه، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
2 - گروه ارتباطات، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت رسانه، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
4 - گروه مدیریت رسانه، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
الکلمات المفتاحية: بورس اوراق بهادار تهران, بازاریابی خبر, بازارهای مالی, روش شناسی کیو, مدل مطلوب,
ملخص المقالة :
مفهوم بازاریابی خبر در بازارهای مالی به عنوان یک مفهوم جدید و نوآور است که در حوزه کسب و کار و تعامل فعالیت های رسانه ای با بازارهای مالی شکل گرفته است.بازاریابی خبر یک مدل مطلوب طراحی شده است که به بررسی مفاهیم مرتبط با عناصر 4 گانه ارتباطی در نظام اجتماعی در موضوع خبر و بازاریابی بر اساس نقطه نظرات فعالان و تحلیلگران حوزه بازارهای مالی و رسانه پرداخته است.دراین پژوهش با شناسایی عوامل اثر گذار مدلی مطلوب در تولید خبر در بازارهای مالی حاصل شده که نشان می دهد خبر در بازارهای مالی مانند هر بازار دیگری تابع تقاضاست و به منظور هدایت آن باید عوامل ذکر شده مورد توجه و تحلیل قرار گیرد. همچنین مدل یاد شده علاوه بر کسب سهم قابل توجهی از مخاطبان بازارهای مالی می تواند نوع تفکر افراد تعیین کننده مشی بازار های مالی را نمایان کند.این پژوهش با هدف شناخت مدل مطلوب بازاریابی خبر در حوزه بازار های مالی و با تاکید بر عواملی نظیر ابعاد ومولفه های بازار یابی خبر اعم از اداره وسازمان خبر ؛محتوای خبر،پیامگیران خبر(مخاطبان) و همه آثار و تبعاتی که ازفرآیند جستجو و فروش خبر حاصل می شود؛ انجام گرفته است. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی و از نظر روش ترکیبی است که در مرحله بررسی تالار گفتمان نقش کیفی و در مرحله تحلیل عاملی کیو نقش کمی دارد. برای شناسایی مدل مطلوب بازاریابی خبر ؛داده های لازم از مشارکتکنندگان به صورتپرسشنامه گردآوری و برای تجزیه و تحلیل از روش شناسی کیو بهره گرفته شده است
_||_