رابطه ارزیابیهای ذهنی سرمایه گذاران حقیقی از محصول و برند و ترجیح آنان به خرید سهام
الموضوعات : دانش سرمایهگذاری
مصطفی قاضی زاده
1
(عضو هیئت علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه شاهد)
محمود اسفندیاری سلوکلو
2
(کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه شاهد)
محمد ابراهیم راعی عزآبادی
3
(دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی/ مالی دانشگاه شاهد (مسئول مکاتبات))
حسین رئیسی قربان آبادی
4
(دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی/ مالی دانشگاه شاهد)
الکلمات المفتاحية: ارزیابی های ذهنی, برند, مالی رفتاری, سرمایه گذاری, سرمایه گذاران حقیقی,
ملخص المقالة :
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه ارزیابی های ذهنی سرمایه گذاران حقیقی از محصول و برند شرکت و ترجیح آنان به سرمایه گذاری در سهام آن شرکت است. این پژوهش از نظرروش، پژوهش توصیفی- همبستگی بوده و از نظر هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل آن دسته از سرمایه گذاران حقیقی در بورس اوراق بهادار تهران بوده که طی دو سال منتهی به 31/3/91 اقدام به سرمایه گذاری در سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران نموده اند. نمونه آماری این تحقیق شامل 384 نفر از سرمایه گذاران بوده که از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده ها نیز پرسشنامه بوده که داده ها پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزارهای SPSS و PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان می دهد که بین ارزیابیهای ذهنی از برند و محصول شرکت و ترجیح سرمایه گذاران حقیقی به سرمایه گذاری در سهام شرکت، رابطه معناداری وجود دارد.