میزان کاربرد مؤلفههای مدیریت روابط انسانی توسط مدیران مدارس دوره راهنمایی شهر اصفهان از دیدگاه معلمان
الموضوعات : پژوهش در برنامه ریزی درسیمحمد علی نادی 1 , پریوش جعفری 2 , نادر قلی قورچیان 3
1 -
2 -
3 -
الکلمات المفتاحية: خودآشکارسازی, خودپذیری, انگیزش اعتماد, مدیریت روابط انسانی, مدیریت تعارض و جمعیتشناختی, خودآگاهی, ارتباط,
ملخص المقالة :
هدف این پژوهش میزان کاربرد مؤلفههای مدیریت روابط انسانی توسط مدیران مدارس دوره راهنمایی شهر اصفهان از دیدگاه معلمان بود. روش پژوهش توصیفی ـ پیمایشی و جامعه آماری شامل کلیه معلمان مدارس شهر اصفهان است. حجم نمونه برآورد شده 82 نفر بود که به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری، پرسشنامه مهارتهای روابط انسانی ریس و برندت بود که روایی و پایایی آن به ترتیب 82/0 و 84/0 بوده است و برای تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از آزمون t یکطرفه و تحلیل واریانس چندمتغیره استفاده شد. نتایج نشان داد میانگین های بهدست آمده در خصوص هفت مهارت روابط انسانی مدیران ( مهارت ارتباطات، خودآگاهی، خودپذیری، انگیزش، اعتماد، خودآشکارسازی و مدیریت تعارض ) ب یشت ر از سطح متوسط بود و تحلیل آماری تفاوت معناداری را در خصوص میانگین نظرات پاسخگویان در مورد میزان استفاده مدیران از مؤلفههای روابط انسانی تنها در خصوص مؤلفه مدیریت تعارض برحسب جنسیت نشان داد.