تأثیر آموزش به روش بازی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی و مهارت ابراز وجود زبانآموزان 8 تا 12 ساله
الموضوعات : پژوهش در برنامه ریزی درسیفاطمه عجمی 1 , خدیجه ابوالمعالی 2
1 - کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی،واحد علوم تحقیقات،تهران، ایران.14
2 - عضو هیئتعلمی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن، رودهن، ایران.
الکلمات المفتاحية: پیشرفت تحصیلی, آموزش به روش بازی, ابراز وجود,
ملخص المقالة :
هدف از انجام این پژوهش، بررسی تأثیر آموزش به روش بازی برپیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی و مهارت ابراز وجود زبانآموزان ۸ تا ۱۲ ساله است. جامعة آماری این پژوهش شامل دو آموزشگاه زبان واقع در غرب تهران بود که بیشترین سطوح (ترم) آموزشی زبان را برای کودکان ۸ تا ۱۲ ساله در ترم پاییز ۱۳۹۰ ارائه میکردند. روش پژوهش، نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. افراد مراجعهکننده به آموزشگاههای پیشگفته بهصورت تصادفی در گروههای آزمایش و کنترل جایگزین شدند (در هر گروه 22 نفر). برای جمعآوری دادهها در این پژوهشاز آزمون پایانترم زبان موجود در آموزشگاه و پرسشنامه ابراز وجود (AI)، استفاده شده است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادههای آماری از آزمون t مستقل، استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش به روش بازی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی و ابراز وجود زبانآموزان 8 تا 12 ساله تأثیر دارد.
Aghajani hashtchin, Tahmores (2011).Role of play in social skill and intelligence of children. Procedia Social and behavioral Sciences No. 30: 2272 -2279.
Al Zaabi, HR. (2003). The use of Memory and Guessing Games in Teaching Vocabulary to Ypung Learners.illustrated edition, teacher’s resource book: 82
Alberberti,R.& Emmons,M. (1982).Your perfect right: a guide for assertive living(4th eds).Impact,Luis Obispo,California.
Barzegary, L., Zamini, S (2011). The effect of Play Therapy on Children with ADHD. Procedia Social and behavioral Sciences Vo.30: 2216-2218.
Blum, H., T., Yocom, Dorothy, J. (1996). A Fun Alternative: Using Instructional Games to Foster Student Learning www.eric.edu.gov
Burenheide B.J. Instructional gaming in elementary schools. [Ph.D.dissertation], Kansas state university; 2006.
Chastain, Kenneth (1988). Developing Second- Language Skills, Theory and practice. U. S. A:Harcourt Brace Jovanovich, Inc. 3rd edition:186.
Demirbilek, Muhammet., Yilmaz Ebru., Temer Suzan (2010). Second Language Inseructors’ Perspectives about the Use of Educational Games. Procedia Social and behavioral Sciences Vo.9: 717-721.
Emami, Cobra., Yarmohammadiyan, Mohammad Hossein., Gholami, Abed (2011). The effect group plays on the Development of the Creativity of six –year Children. Procedia Social and behavioral Sciences No. 15: 2137- 2141
Glendon K, Ulrich D. Using games as a teaching strategy. J Nurs Educ 2005;44(7):338-340.
Gleitman,H. (2004).Psychology.New York: Norton.
Hojel, B., Yang Eisele, C. (2004). Hip Hip Hooray. Teacher’s guide. Pearson Education Inc.
Harmer, Jeremy (2007). How to teach English, pearson education limited, 2nd edition: 46-59.
Klimovaa,B F. (2015). Games in the Teaching of English. Procedia - Social and Behavioral Sciences 191: 1157 – 1160
Kouvava, Sofia., Antonopoulou, Katerina., Zioga, Sofia and Karali Chrysoula (2011). The Influence of musical games and role-play activities upon primary school children’s self –concept and peer relationships. Procedia-Social and Behavioral Sciences 29:1660-1667.
Lach, T., sakshaug, Lynae, S. (2004). The role of playing games in developing algebratic reasoning, spatial sense, and problem-solving. Center for teaching – learning of mathematics.
Larsen-Freeman, Diane (2003). Techniques and principles in Language Teaching, Oxford University Press, Tehran: Rahnama. 2nd edition.
Lau Whelan D.Let the games begin. School Library Journal 2005; 51(4):40-43.
Maxwell NL, Mergendoller JR,Bellisimo Y. Developing a problem based learning simulation: an economics unit on trade. simul Gaming 2004; 35(4): 488-498.
Mohammadi, Maryam., Moeinkia Mhdi and Zahed-Babelan, Adel (2010). The Relationship Between Motivational Systems and Second Language Learning. Procedia Social and Behavioral Sciences 2: 3258 – 3262
Murat, Tekin., Ozden, Tasgin (2009). Analysis of the effect of effect of educational games on primary school student’s audacity level. Procedia Social and Behavioral Sciences 1, 1083-1087.
Neisi, A., & Shahni Yeilagh, M. (2001). Impact of assertiveness training on self-esteem, social anxiety, and mental health of male students studying in high schools of Ahvaz. Journal of Psychology and Educational Science, 1(2), 30-11. (Persian).
Pappamihiel, N.Eleni. (2002).English as a Second Language Students and English Language Anxiety.Research in the Teaching of English, vol.36, 327-355.
Rahmani, Parisa.,Moheb, Naeimeh(2010). The effectiveness of clay therapy and narrative therapy on anxiety of pre- school children: a comparative study. Procedia Social and Behavioral Sciences 5 (2010)23-27
Rashtchi, Mojgan., Keyvanfar, Arshya (2007). ELT. Qick’n’Easy. Tehran: Fara andish, 3rd edition:119-157.
Sally P. Playing games and learning mathematics: The result of two intervention studies. International Journal of Early Education 1998; 6(1): 49-58.
Varga,D. (1991). The historical ordering of children’s play as a developmental task.play and culture,4(4).
Venikina, I., Harris, P., & Lysaght, P. (2003). Child's play: Computer games, theories of play and children's development. Paper presented at the International Federation for Information Processing Working Group 3. 5 Open Conference, Sydney, Australia. Retrieved October 25, 2003, 2003, from http://crpit. com/confpapers/CRPITV34Verenikina. Pdf.
_||_