یادگیری و آموزش ترکیبی در مهندسی و علوم
الموضوعات : سامانههای پردازشی و ارتباطی چندرسانهای هوشمندمرضیه اسکندری 1 , محمد علا صادق وزیری 2 , بهرام صادقی بی غم 3
1 - استادیار، گروه آموزشی علوم کامپیوتر، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
2 - استاد، گروه آموزشی مهندسی عمران، دانشگاه نیوجرزی، آمریکا
3 - دانشیار، گروه آموزشی علوم کامپیوتر، مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه،زنجان، ایران
الکلمات المفتاحية: یادگیری مسئله محور, آموزش عالی, یادگیری مبتنی بر مهارت, آموزش مجازی,
ملخص المقالة :
در این پژوهش، رویکردی برای کسب دانش بنیادی و توسعه تفکر متناسب با صلاحیت های مورد نیاز قرن 21 برای پردازش، تحلیل و ایجاد دانش ارائه می شود. به علاوه، با توجه به چالش های به وجود آمده در همه گیری کوید 19، ضرورت توسعه شیوه های نوین آموزشی مبتنی بر شایستگی به خوبی احساس می شود. روش هایی برای طراحی یک مسیر آموزشی باهدف کاهش ماندگاری تحصیلی توام با حفظ کیفیت و کسب دانش. همچنین یکی از چالش های آموزش عالی، ترس دانشجویان از عدم موفقیت در آزمون است که تاثیرات منفی بر زندگی علمی و اجتماعی فرد می گذارد . لذا، یافتن شیوه های ارزیابی مناسب نیز از الزامات اصلاح در آموزش عالی است. با شناخت این چالش ها و فرصت های آموزش عالی، یک برنامه ترکیبی از روشهای سنتی حضوری و شیوه های مدرن مجازی با استفاده از ابزارهای دیجیتال ارائه می شود، تحت عنوان آموزش و یادگیری ترکیبی: HEAL، که به اصلاح شیوه های ارزیابی نیز میپردازد.
_||_