تعیین شاخص های ارزیابی سطح کیفیت فرآیندهای نگهداری و تعمیرات ماشین آلات
الموضوعات :Gholamreza Hashemzadeh 1 , Mehdi Vahedi Azad 2
1 - Assistant Professor in Industrial Management, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran.
2 - M.A in Industrial Management
الکلمات المفتاحية: Maintenance, indicator, Service Quality, نگهداری و تعمیرات, کیفیت خدمات نت, شاخص کیفیت, سطح کیفیت نت, Monitor,
ملخص المقالة :
با توجه به نقش فرآیند نگهداری و تعمیرات در آماده به کار نگهداشتن ماشین آلات و تجهیزات تولید و کاهش توقفات و ایجاد زمینه ای برای مشارکت بیشتر کارکنان در هدایت و راهبری این فرآیند، لازم است که فرآیند نگهداری و تعمیرات، پایش و اندازه گیری شده تا از این طریق بتوان عوامل بهبود را شناسایی کرد و جهت ارتقا برنامه ریزی شود. هم اکنون در صنایع، شاخص هایی مرتبط با زمان مورد استفاده قرار می گیرد که از کفایت لازم برای پایش این فرآیند برخوردار نیست. با توجه به اهمیت موضوع، شناسایی وارائه شاخص های که از بتواند فرآیند نت را پایش نماید از اهمیت بالایی برخوردار است. در این تحقیق تلاش شده است با تاکید بر عامل زمان و هزینه و. . . به عنوان معیارهای کنترلی , شاخص هایی را برای ارزیابی سطح کیفیت خدمات نگهداری و تعمیراتارائهنمود. در این تحقیق شاخص های پیشنهادی اثر گذار در سطح کیفیت فرآیند های نگهداری و تعمیرات از سه منظر مطابقت با خواسته های مشتری، شاخص های فرآیند نگهداری و تعمیرات و شاخص های خروجی های فرآیند مورد توجه قرار گرفته است و نتیجه به کارگیری آن در فرآیند نگهداری و تعمیرات شرکت پارس خودرو، مبین کارایی این روش جهت ارزیابی سطج کیفیت فرآیند نگهداری و تعمیرات می باشد.
- Khosravani (2005). Key performance indicators and measure of the Maintenance third Conference on maintenance, Tehran, Iran.
- Haghsheno A. (2009). Maintenance Key performance indicators. Benchmarking of best practices Maintenance Gilan, Iran
- Saberi M. (2005). How to calculate maintenance indicators in cement Dadeh Publications.
- Saunders, M., Lewis, P., &, Thornhill, A. (2009). Research methods for Business
- 5th . ed. Financial Times Press.
- Gandossi L., Simola K., & , Shepherd, B. (2009). The link between risk-informed in-Service Inspection and inspection qualification. Insight, 51(1), 16-20.
- Ahren T. ( 2005). A Study of Maintenance Performance Indicators for the Swedish
Railroad System. LUL ea University of Technology; Division of Operating and Main
Truancy Engineering.
- Caruana, A., &, Pitt L. (1997). An internal measure of service quality and the link between service quality and business performance. European Journal of Marketing. 31(8),604-616.
- Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L., L. (1991). Refinement and Reassessment of the Servqual Journal of Retailing, 67(4),420-450.
- Caruana, A., Pitt, L., & Berthon, P. R. (1999). Excellence-market orientation link:
Some consequences for service firms. Journal of Business Research 44, 5-15.
_||_- Khosravani (2005). Key performance indicators and measure of the Maintenance third Conference on maintenance, Tehran, Iran.
- Haghsheno A. (2009). Maintenance Key performance indicators. Benchmarking of best practices Maintenance Gilan, Iran
- Saberi M. (2005). How to calculate maintenance indicators in cement Dadeh Publications.
- Saunders, M., Lewis, P., &, Thornhill, A. (2009). Research methods for Business
- 5th . ed. Financial Times Press.
- Gandossi L., Simola K., & , Shepherd, B. (2009). The link between risk-informed in-Service Inspection and inspection qualification. Insight, 51(1), 16-20.
- Ahren T. ( 2005). A Study of Maintenance Performance Indicators for the Swedish
Railroad System. LUL ea University of Technology; Division of Operating and Main
Truancy Engineering.
- Caruana, A., &, Pitt L. (1997). An internal measure of service quality and the link between service quality and business performance. European Journal of Marketing. 31(8),604-616.
- Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L., L. (1991). Refinement and Reassessment of the Servqual Journal of Retailing, 67(4),420-450.
- Caruana, A., Pitt, L., & Berthon, P. R. (1999). Excellence-market orientation link:
Some consequences for service firms. Journal of Business Research 44, 5-15.