طراحی الگوی استراتژیک آموزش و بهسازی منابع انسانی با هدف توفیق در بازارهای داخلی و خارجی
الموضوعات : تعالی منابع انسانیمحسن فرقانی 1 , عارفه داودی 2 , امیرضا علیزاده مجد 3
1 - کارشناسی ارشد رشته مدیریت کسب وکار گرایش استراتژی، واحد تهران جنوب، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - کارشناسی ارشد رشته مدیریت گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران جنوب، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - استادیار مدیریت کارآفرینی،گروه مدیریت کسبوکار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: بازارهای داخلی و خارجی, آموزش, بهسازی منابع انسانی,
ملخص المقالة :
هدف این پژوهش ارائه مدلی جهت توفیق در بازارهای داخلی و خارجی با استفاده از آموزش و بهسازی منابع انساتی میباشد. رسیدن به اهداف سازمان بستگی به توانایی کارکنان در انجام وظایف محوله و انطباق با محیط متغیر دارد. اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب میشود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط، به طور موثر فعالیتهایشان را ادامه داده و بر کارایی خود بیفزایند. بدین منظور با توجه به مرور ادبیات و تجزیه و تحلیل نظرات کارشناسان، خبرگان و مدیران و استفاده ازروش تحقیق کیفی از نوع اکتشافی استفاده شد و از مصاحبه نیمه ساختاریافته، تحلیل محتوا، گروه کانونی و گروهبندی خبرگان استفاده شده و با توجه به اینکه پژوهش حاضر از نوع کیفی میباشد ابتدا دادههای کیفی از طریق مصاحبههای نیمه ساختاریافته و همچنین مقالات متعدد بدست آمده که در جدول فصل۴ مجموع 140 کد استخراج گردید که از طریق ۱۵ مصاحبه انجام شده بدست آمد در ادامه با توجه به اینکه محقق کدهای را غربالگری نمود به 64 کد غربال شده رسید که در جلسه گروهبندی خبرگان به 7 مولفه و 3 بعد توسط خبرگان گروه بندی شد.
_||_