اعتبارسنجی الگوی رهبری تحول دیجیتال در آموزش دانشگاه علوم پزشکی البرز
الموضوعات : تعالی منابع انسانیپریسا جلالی 1 , مهتاب سلیمی 2 , مژگان نینوائی 3 , پریسا ایران نژاد 4
1 - گروه علوم تربیتی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران
2 - استادیار گروه علوم تربیتی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران
3 - استادیار، گروه مامایی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران.
4 - استادیار گروه علوم تربیتی،واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران
الکلمات المفتاحية: رهبری تحول , تحول دیجیتال , رهبری تحول دیجیتال, دانشگاه علوم پزشکی,
ملخص المقالة :
مقدمه و هدف: هدف از انجام این پژوهش شناسایی پیشایندها و پسایندهای رهبری تحول دیجیتال در آموزش دانشگاه علوم پزشکی می باشد.روش شناسی پژوهش: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران وکارکنان دانشگاه علوم پزشکی البرز است. حداقل حجم نمونه طبق فرمول کوکران 203 نفر برآورد گردید و در نهایت همین تعداد پرسشنامه ،معآوری و مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. در این پژوهش برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است. پایایی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت و روایی صوری و محتوای با نظر استاد راهنما و روایی سازه نیز مورد بررسی و تایید قرار گرفت. همچنین تجزیهوتحلیل دادههای بدست آمده با استفاده از نرمافزار آماری SPSS و Smart PLS4 صورتگرفته است.یافتهها: نتایج حاصل نشان داد که خلق ارزش بر رهبری تحول دیجتال تاثیر مثبت و معنی داری دارد و رهبری تحول دیجتال ، تصمیم گیری و چالش های دیجیتال بر استراتژی سازمان تاثیر مثبت و معنی داری دارد. و رهبری تحویل دیجیتال بر یادگیری تاثیر مثبت و معنی داری دارد.بحث و نتیجهگیری: در عصر تحول دیجیتال، صنعت آموزش نیز به شدت تحت تأثیر فناوریها قرار گرفته است. در اثر این رشد پر سرعت در بخشهای آموزش، دانشگاهها به طور فزایندهای دیجیتالی میشوند.