تبیین سناریوهای فراروی اعتبار برند صنعت بانکداری با رویکرد آینده پژوهی
الموضوعات :
حسین ذوالفقار دهنوی
1
(دانشگاه آزاد واحد بیرجند، دانشجوی گروه مدیریت بازرگانی)
مهدی محمد زاده واشان
2
(استادیار 'گروه مدیریت دانشگاه آزاد بیرجند)
حسین حکیم پور
3
(استادیار 'گروه مدیریت دانشگاه آزاد واحد بیرجند)
حمید رضائی فر
4
(استادیار دانشگاه بیرجند)
الکلمات المفتاحية:
ملخص المقالة :
با رقابتی شدن شرایط بازار در بخش صنعت بانکداری، مشتری وفادار به عنوان سرمایه اصلی محسوب میشود. اعتبار برند و تخصصی بودنش در ایجاد وفادارای در مشتریان نقش بسزایی دارد. در این راستا، پژوهش پیشرو با هدف شناسایی و تبیین سناریوهای فراروی اعتبار برند در صنعت بانکداری با رویکرد ترکیبی کمی- کیفی انجام شد. روش شناسی حاکم بر پژوهش، توصیفی ـ تحلیلی است. درونداده های مورد نیاز با روش کتابخانه ای و میدانی گرد آوری و با بهره گیری از نرمافزار های میک مک، سناریو ویزارد و ونسیم و مدل آنتروپی شانون مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج پژوهش نشان داد که از هجده وضعیت احتمالی مربوط به پنج سناریو با سازگاری قوی، وضعیت هایی که سناریوهای فراروی اعتبار برند صنعت بانکداری را در آستانه بحران بیان می کنند، بیشترین وضعیت های احتمالی ممکن را در بر می گیرند. بر این پایه، راهکار ارائه تسهیلات مالی متناسب با نیازهای مشتری با بهره گیری از فن آوریهای به روز و شناخت عمیقتر مشتری، مناسبترین راهکار از دیدگاه خبرگان شناخته شد.
_||_