بررسی تاثیر نوستالژی فراخوانده شده بر قصد خرید محصول نوستالژیک
الموضوعات :تحفه قبادی لموکی 1 , زهره دهدشتی شاهرخ 2 , عباس صالح اردستانی 3
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
الکلمات المفتاحية: ناامنی, گسست, نوستالژی فراخوانده شده, قصد خرید محصول نوستالژیک,
ملخص المقالة :
هدف اصلی مقاله ی حاضر ابتدا بررسی نقش تاثیر ناامنی ها بر ایجاد گسست روانی می باشد وسپس آزمون تجربی نقش تاثیر نوستالژی فراخوانده شده بر قصد خرید محصولات نوستالژیک میباشد.روش پژوهش:به منظور انجام این پژوهش، نمونه 57 و 191 نفره از دانشجویان انتخاب گردید.ابتدابه بررسی مقدماتی آزمون اضطراب در نمونه های اولیه پرداخته شده است.سپس رتبه بندی محصولاتنوستالژیک توسط نمونه های اولیه صورت گرفت. با توجه به این که روش پژوهش تحقیق حاضر طرح حقیقی پس از آزمون تنها با یک گروه کنترل می باشد. به دستکاری گروه آزمایش پرداخته شد و درنهایت با استفاده از نرم افزار اسمارت پی. ال. اس داده های جمع آوری شده را مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: یافته ها نشان می دهد که ناامنی شخصی و اجتماعی بر گسست روانی تاثیر دارد؛همچنین گسست بر فراخوانی نوستالژی تاثیر دارد و در نهایت نوستالژی فراخوانده شده بر قصد خریدمحصول نوستالژیک تاثیر دارد.