ووییژگژگییپپییامامهاهاییتبلتبلییغاتغاتییاثربخش در باثربخش در بییمهمههاهاییبازرگانبازرگانییاز داز دییدگاهدگاه ببییمهمهگذارانگذاران
الموضوعات :هدی خان محمدی 1 , سیدرضا سیدجوادین 2
1 - کارشناس ارشد مدیریت اجرایی،دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
2 - استاد مدیریتدانشکده مدیریت دانشگاه تهران
الکلمات المفتاحية: بیمه گذار, یمه, تبلی غات, پیامتبلی غات, اثربخش ی,
ملخص المقالة :
نخستینو روشنتریناثر اقتصادیفعالیتهایبیمهای،حفظ اموال و تاسیساتمتعلق به اشخاصیادولت است. بر اساس آخرین آمار (سال4634ه مطابق0540) ضریب نفوذ بیمهدر کشور3/4%میباشد و ایرانرتبه40ام را از نظر شاخص حقبیمههای تولیدی در بازارهایجهانیبیمهداراست[4]. با اینکهعدم موفقیتچشمگیرصنعت بیمهرا بایددر ابعاد گوناگونیجستجو کرد؛ لیکنجایگاهتبلیغاترا به جهت ترغیببیمهگذاران به استفاده از خدمات بیمهاینمیتواننادیدهگرفت.بنابراینپژوهش حاضر با هدف بررسیعوامل اثرگذار در باال بردن اثربخشیپیامهایتبلیغاتیبیمههایبازرگانیاز نظر بیمهگذارانانجام شده است. دراینتحقیق،به منظور جمعآوریدادهها از پرسشنامه استفاده شده و جهت تحلیلآزمون فرضیاتازآزمونtو آزمون فریدمناستفاده شده است. با توجه به تائیدکلیهفرضیاتتحقیقاطم در سطینان36%،نتایجتحقیقبیانگرایناست که از نظر بیمهگذاران،در پیامهایتبلیغاتیشرکتهایبیمهمیبایستبه ترتیببر عواملیمانند"اطالع رسانیموثر در خصوص انواع پوششهایبیمهایو بیمهنامهها"،"ارائه خدمات استثنایی"،"مهمان نوازی"،"پرداخت به موقع خسارت شرکت بیمه"،"ارائهبیمهنامهجامع به مشتریان"،"پاسخگو بودن شرکت بیمه"،"مشاورهدلسوزانه"و"سهولت فراینددریافتسفارشات"تاکیدگردد