عوامل موثر بر ارتقای فرهنگ مالییاتاتییدر مدر مییانانمودمودییاناننظامنظام مالیاتمالیاتبر ارزش افزودهبر ارزش افزوده (صنف طلا فروشان) استان آذربایجان(صنف طلا فروشان) استان آذربایجانغربیغ
الموضوعات :
1 - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش نیروی انسانی ورئیس گروه مالیات بر ارزش افزوده استان آذربایجان
غربی
الکلمات المفتاحية: واژه های کلیدی: مالیات بر ارزش افزوده, عوامل اجتماع ی شدن, عوامل درون سازمان ی, عوامل فیرد ی, عوامل برون سازمان ی,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر به عوامل مؤثر بر ارتقایمالیاتی در میان مودیان نظام مال فرهنیاتبیر ارزش افیزودهاستان آذربایجانغربی(صنف طلافروشان)مییپیردازد. روش تحقییق بیه کیار رفتیه از نیوع پیمیایشمحسوبمیگردد.جامعه آماری تحقیقعبارت است از4450واحد کسبیطلافروش که در محدوده اداره کل امور مالیاتیاستان آذربایجانغربیواقع گردیدهاست. حجم نمونه بر اسیاس فرمیول کیوکران026نمونیه بیرآوردگردیدهو روش نمونهگیریدر دو مرحله صورت گرفته است که ابتدا بر اساس نمونیهگییریطبقیهایسهم هر طبقه (شهر) از تعداد نمونههاو سپس با نمونه مشخگیریتصادفی از دورن هر طبقه تعیدادنمونههاانتخاب شده است. روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش با استفاده از ابزار پرسشنامه پینج گزینهایبا طیف لیکرتمیباشد که با تعداد64سوال فرضیات پژوهش را به آزمون گذاشتهاندو برایتجزیهو تحلیلاطلاعات از جداول اکسل و نرم افیزارSPSSگردییدهاسیت. پیژوهش حاضیر دارای4فرضیهاصلیو44فرضیهفرعیمیباشد.فرضیههایاصلیپژوهش عبارتند از: عواملاجتماعیشدن بر ارتقایمال فرهنیاتیموثر هستند.عواملبرون سازمانیبر ارتقایمال فرهنیاتیموثر هستندعواملدرون سازمانیبر ارتقایمال فرهنیاتیموثر هستندعواملفردیبر ارتقایمال فرهنیاتیموثر هستند نتایج حاصل از تحقیقات نشانمیدهد تمامیفرضیههایاصلیو فرضیههایفرعیتحقیقمیورد تایییدواقیعگردیدهاند.