بررسی تأثیر پاسخگویی اجتماعی شرکت بر قصد ترک شغل در نمایندگیهای گروه خودروسازی سایپا در شهر اردبیل
الموضوعات :جاوید رخشانی 1 , سمیه صائب نیا 2 , رقیه افشاری 3
1 - نویسنده مسئول، دکتری مدیریت دولتی، گروه مدیریت موسسه آموزش عالی شمیم دانش نوین - اردبیل - ایران. آدرس پست الکترونیکی:
javidrakhshani@gmail.com
2 - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان مدیریت صنعتی اردبیل، اردبیل ، ایران. آدرس پست الکترونیکی:
saebniya@e.novinardebil.ac.ir
3 - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی ،گروه مدیریت موسسه آموزش عالی شمیم دانش نوین، اردبیل، ایران. آدرس پست الکترونیکی: r62.afshari-@yahoo.com
الکلمات المفتاحية: کلمات کلیدی: پاسخگویی اجتماعی شرکت, قصد ترک شغل, نمایندگیهای گروه خودروسازی سایپا,
ملخص المقالة :
چکیده امروزه در فضای رقابتی موجود، یک سازمان برای رسیدن به اهداف بلندمدت خود بایستی به منافع جامعه و مفاهیمی چون پاسخگویی اجتماعی شرکت بی اندیشد، این سازمانها خود نیز انتظار دارند که کارکنانشان نیز به نوبه خود، سود و منفعت شخصی را به منافع بلندمدت شرکت ترجیح نداده و منافع شرکت را فدای موارد ذکرشده نکنند . از این منظر است که مفاهیم قصد ترک شغل نیز پا به میان میگذارد. بر این اساس در این پژوهش قصد بر این است تا تأثیر پاسخگویی اجتماعی شرکت بر قصد ترک شغل در نمایندگیهای گروه خودرو سازی سایپا بررسی شود. جامعه آماری شامل کلیه نمایندگیهای گروه خودرو سازی سایپا در استان اردبیل است. نمونه آماری نیز شامل کلیه کارکنان در نظر گرفته شد. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان برابر با ١٧٥ نفر به دست آمد که برای اعتبار بخشیدن به نتایج پژوهش ١٨٠ نفر بر اساس روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. بهمنظور اندازهگیری متغیرها از پرسشنامه استاندارد استفاده شد. روایی پرسشنامه بهصورت تشخیصی، همگرا و واگرا و پایایی پرسشنامه نیز با ضریب آلفای کرونباخ بررسی گردید. آزمون مدل پژوهش بر اساس روش معادلات ساختاری و نرمافزار LISREL انجام گرفت. نتایج نشان داد که پاسخگویی اجتماعی شرکت بر قصد ترک شغل تاثیر معنیداری ندارد. کلمات کلیدی: پاسخگویی اجتماعی شرکت، قصد ترک شغل، نمایندگیهای گروه خودروسازی سایپا