نقش سواد اطلاعاتی برعملکردمنابع انسانی درسازمان های آموزشی
الموضوعات :رمضان جهانیان 1 , سیده فریبا حسینی 2
1 - دانشیار دانشکده روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدکرج ،کرج،ایران.(نویسند مسئول) ramezan.jahanian@gmail.com
2 - دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدکرج ،کرج،ایران
sydeh.hosseini@yahoo.com
الکلمات المفتاحية: مدیران آموزشی, عملکرد منابع انسانی, واژهای کلیدی : سواد اطلاعاتی,
ملخص المقالة :
چکیده این پژوهش به منظور مطالعه نقش سواد اطلاعاتی برعملکرد منابع انسانی درسازمان های آموزشی باروش توصیفی ازنوع همبستگی اجراشد. جامعه آماری کلیه مدیران مدارس متوسطه اول درسال تحصیلی 1394-1393 استان قزوین به تعداد 131 نفربود. همچنین تعداد 97 نفر براساس فرمول کوکران به صورت تصادفی سیستماتیک به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.ابزارهای تحقیق یکی پرسشنامهی تدوین شده براساس 22 شاخصهی برآیندی در ذیل 5 استاندارد مندرج در استاندارد قابلیتهای سواد اطلاعاتی برای آموزش عالی (ای سی آرال، 2000)ودیگری پرسشنامه عملکرد منابع انسانی که محقق براساس استاندارد های عملکرد مدیران (قورچیان و محمودی،1383) ساخته است.نتایج بدست آمده حاکی از آن است. بین سواد اطلاعاتی و عملکرد منابع انسانی درسازمان های آموزشی درابعاد وظایف ، اخلاق وارزشهای ، مهارت ها ، ویژگیها ، نقشها و حصول نتیجه همبستگی مثبت و معنا داری وجود دارد. واژهای کلیدی : سواد اطلاعاتی، عملکرد منابع انسانی، مدیران آموزشی