فصلنامه علوم رفتاری/43 ارتباط متقابل محیط با مقوله آموزش و یادگیری
الموضوعات :مهرنوش زارعی فر 1 , افسون گودرزپور عراقی 2
1 - دانشآموخته کارشناسی ارشد آموزش زبان آلمانی، دانشکده زبان های خارجی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
2 - استادیار و عضو هیات علمی دانشکده زبان های خارجی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
الکلمات المفتاحية: فضاهای آموزشی, علوم رفتاری, واژگان کلیدی:روان شناسی محیطی, ادراک و یادگیری,
ملخص المقالة :
چکیدهاشخاص ، اماکن و اشیاء می توانند هم به صورت نیروی بازدارنـده و هـم بـه گونـه ای تسـهیلکننده در مرحله ی یادگیری اثربخش باشند.این موضوع که محیط های آموزشی باید محـرک هـایلازم به منظور افزایش توان یادگیری را داشته باشد ، چندین دهه است که مورد مطالعه ی بسیاری ازحوزه های مختلف دانش از جمله روانشناسی محیط قرار گرفته اسـت.اینگونـه محـیط هـا از اجـزا وعناصر متعددی تشکیل گردیده اند که همه ی آن ها در کنار یکدیگر معنی دار خواهند شد و کیفیت1.دانشآموخته کارشناسی ارشد آموزش زبان آلمانی، دانشکده زبان های خارجی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی2.استادیار و عضو هیات علمی دانشکده زبان های خارجی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز 44/ارتباط متقابل محیط با مقوله آموزش و یادگیریو ویژگی هر یک در شکل گیری رفتار های گوناگون موثر می باشند.لذا برای دستیابی به یک محیطیادگیری مطلوب باید به شناخت گروههای مختلف یادگیرنده و الگوهای رفتـاری متفـاوت پرداخـت.پژوهش پیش روی با مروری بر مفاهیم یادگیری و محیط ، به بررسی ارتباط متقابل کیفیـت مکـان ومیزان یادگیری در افراد پرداخته است.این تحقیق بصورت کیفـی بـوده و روش گـردآوری اطلاعـاتمبتنی بر مرور متون و اسناد کتابخانه ای می باشد.واژگان کلیدی:روان شناسی محیطی ، فضاهای آموزشی ، علوم رفتاری ، ادراک و یادگیری