بررسی نگرشمدیران،معاونان،معلمین و والدین دانش آموزان ابتدایی دربارهیطرح ارزشیابی توصیفی (مطالعه موردی پایههایدر چهارم و پنجم ابتدایی مناطق منتخب شهر تهران درسال تحصیلی89-1388) دکترایرج ساعی ارسی1 شاپورمحمدزاده2 چکیده از استفاده سالیان گذشته امتحان و طول درعنوان به نمرهی
الموضوعات :کترایرج ساعی ارسی1 شاپورمحمدزاده کترایرج ساعی ارسی1 شاپورمحمدزاده 1
1 - کترایرج ساعی ارسی1
شاپورمحمدزاده
الکلمات المفتاحية: واژههایکلیدی: ارزشیابی, امتحانات سنتی, توصیفی ارزشیابینگرشج,
ملخص المقالة :
بررسی نگرشمدیران،معاونان،معلمین ووالدین دانش آموزان ابتدایی دربارهیطرحارزشیابی توصیفی(مطالعه موردی پایههایدر چهارم و پنجم ابتداییمناطق منتخب شهر تهران درسال تحصیلی89-1388)دکترایرج ساعی ارسی1شاپورمحمدزاده2چکیدهاز استفاده سالیان گذشته امتحان و طول درعنوان به نمرهیمهم شاخص ک درآ موزش و پرورشا یدا نش ی تح صی سرنو شت تع یین در ن قش ب سزایی رانآموزش و عالی شورای است، داشته بالاتر به پایه آموزان و ارتقای آنهابرای رفع پیامد پرورشهایارزشیابی اصلاح نظات با سنتی، امتحانات منفیتو صیفی طرح ارز شیابی و ا جرای آزمای شیدوره مدارس از م حدودی درت عداد سال اب تدایی از32-1831جاری ی تح صی سال در مذکور طرح کرد. مواف قت صورت آزمای شی در پا بهیههایو چ هارتم ناطق از بر خی اب تدایی پنجم پژوهش شد. این آموزشی تهران اجرا،معاونان مدیران نگرش بررسی هدف بااداابتا اوزاناش آماادین دانااین ووالا،مع ماایابیارزشا ارحطا اارهیی دربا موردی پا یه تو صیفی(مطالعههایمنت خب ازم ناطق پنجم اب تدایی و چ هارت ی شهر ت هران در سال تح صی33-1833نوع از پژوهش روش ا ست. شده )ان جات داده تحقی قات پیمای شی ا ست.هایاز پژوه شی باا ستفاده سوالات به مر بوط جمع آوری شده است پرسشنامهجام عه آ ماریمو ضوع ارز شیابی تو صیفی طرح م شمول وا لدین دا نش آ موزانمورد مطال عهایبا برا بر ت هران شهر پژوهش در ن2116درا ین ا ست ن فر پژوهش از روش نمو نه گ یری خو شهایبرا ساس ا ست. یع نی شده ا ستفادهجغرافیایی منط قه هر از به روش ت صادفی موقع یت جغراف یایی ویمنط قه ک ه انت خاب و س س ازر مدر سهیبرر سی مورد پنجم پا یه و یک چ هارت ک پا یهشامل که ح جم نمو نه قرار گرفت ند11ت عداد به کلاس811دا نش نفرازاول یاء آموزان،5مدیر،5معاون و11می مدرسه آموزگار،باشند. یافتههایاست: حاصل از پژوهش حاکی ازآن1.موفقی از حاکی مین) ،مع ،معاونان مدیران طرح( مجریان نظراتت نمونه در توصیفی نسبتا زیاد طرح ارزشیابیایمی تحقیق نباشد.2.اهبا ابتنسا اهدخترانا ادارسما اینما ،مع اانادیران ،معاوناارش مانگاارزشیابی توصیفی مثبتتراست.8.موفق یت از تو صیفی ارز شیابی طرح ن ظر وا لدین دا نش آ موزان،نسبتا زیادی برخودار است.1-استادیارجامعهشناسی، گروه ع وت اجتماعی، دانشکده ع وت انساانی، دانشاگاه آزاد اسلامی احد ابهرE-mail: saiearasi@gmail.com2-دانش آموختهکارشناسی ارشدجامعهشناسی، گروهجامعهشناسای، دانشاکده رروان شناسی و ع وت اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی111والدین و مین مع / بررسی نگرش مدیران، معاونان،دانشآموزانابتدایی درباره... ی1.م آ موزان دربرر سی ن ظرات وا لدین دا نشراب طه مورد مطال عه دارسجن سیت منط قه، با پرس شنامه سوالات از هر یک بین مع نی داریا ست.وبا شده ارا ئه پا سخگو شغل و سن، تح صیلات مدر سه، جن سیت،مقای سه میانگینهاع یرغمایمی ملاح ظه ن کهمدارس اول یای شود رامو فق دخترا نه ارز شیابی تو صیفیترمیدان ندایم یانگین ا ختلاف ن مندارد. وجود آنها عنی دار نیست وتفاوتی بینواژههایکلیدی: ارزشیابی، امتحانات سنتی،توصیفی ارزشیابینگرشج