رباتهای کمکی آموزشی و کلاس های درس هوشمند (استفاده از هوش مصنوعی در آموزش و پرورش)
الموضوعات :
1 - عضو هیأت علمی. دانشگاه آزاد
2 - علوم تربیتی، برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
الکلمات المفتاحية: هوش مصنوعی, آموزش و پرورش, ربات های کمکی, کلاس های درس هوشمند,
ملخص المقالة :
هدف از پژوهش حاضر استفاده از هوش مصنوعی در آموزش و پرورش به وسیله ربات های کمک آموزشی و محیط یادگیری هوشمند است. در حال حاضر AIED (هوش مصنوعی در آموزش ) به اندازه کافی رشد یافته و به طور عمده از طریق کامپیوترها و پدها با دانش آموزان و معلمان به شیوههای جدید ارتباط برقرارکرده و به آن ها کمک می کند تا روشهای یاددهی و یادگیری را به طور موثرتر در کلاس درس اجرا نمایند . این مطالعه براستفاده از فناوری به شکل هوش مصنوعی (AI) و ربات های کمکی در آموزش تمرکز دارد.. آینده نوید ایجاد تکنولوژیهای طراحیشده به طور خاص برای یادگیری و آموزش با ترکیب قدرت AIED با پیشرفت در زمینه رباتیک و افزایش استفاده از دستگاههای حسگر برای نظارت بر محیط اطراف و اقدامات ما را میدهد. در این مقاله فرض بر این است که مدارس ( به عنوان مثال، جایی که کودکان برای یادگیری گرد هم میآیند) در ۲۵ سال آینده با هوش مصنوعی و رباتیک اداره می شوند و معلمان به نظارت و ترویج یادگیری در میان دانش آموزان ادامه می دهند. پیشنهاد میشود که در کلاسهای درس فردا، روباتهای آموزشی به معلمان کمک کنند و نمونههایی از کارهای فعلی در زمینه روباتیک را ارائه دهند. همچنین کلاسهای درس هوشمندی که از حسگرها برای حمایت از یادگیری استفاده میکنند با برنامه های AIED به کار گرفته شوند، میتوانند روشهای جدید تدریس را در کلاس اجرا نمایند.