عوامل مؤثر بر بهبود عملکرد مدیران آموزشی با مکانیزم تقویت اعتماد بین فردی
الموضوعات :حسن کوچک زاده 1 , صابر خندان علمداری 2 , محمدمهدی موحدی 3
1 - دانشجوی گروه مدیریت ، واحد رودهن ، دانشگاه ازاد اسلامی ،رودهن ،ایران.
2 - گروه مدیریت ، واحد رودهن ، دانشگاه ازاد اسلامی ،رودهن ،ایران.(نویسنده مسئول)
3 - گروه مدیریت ، واحد فیروزکوه، دانشگاه ازاد اسلامی ،فیروزکوه ،ایران.
الکلمات المفتاحية: عملکرد, اعتماد, اعتماد سازمانی, اعتماد بین فردی, عملکرد مدیریت آموزشی,
ملخص المقالة :
هدف این پژوهش شاسایی عوامل مؤثر بر بهبود عملکرد مدیران آموزشی با مکانیزم تقویت اعتماد بین فردی است. روش پژوهش از نوع پدیدارشناسی و جامعه ی پژوهش حاضر شامل اساتید و خبرگان دانشگاهی و همچنین خبرگان و مدیران آموزشی ارشد شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) انتخاب گردیده است. همچنین در این تحقیق با استفاده از روش هدفمند قضاوتی، از نظرات پانزده نفر خبره استفاده شده است لذا برای شناسایی عوامل مؤثر بر بهبود عملکرد مدیران آموزشی با مکانیزم تقویت اعتماد بین فردی از ابزار مصاحبه نیمهساختار در آن مجموعه استفاده گردیده است.که با استفاده از روش تحلیل تم (مضمون) دادهها تحلیل و نتایج نشان داد که عوامل مؤثر بر بهبود عملکرد مدیران آموزشی با مکانیزم تقویت اعتماد بین فردی عبارتند از: برنامهریزی مبتنی بر تقویت اعتماد بین فردی؛ سازماندهی مبتنی بر تقویت اعتماد بین فردی؛ رهبری مبتنی بر اعتماد بین فردی؛ و کنترل مبتنی بر تقویت اعتماد بین فردی می باشد.
_||_