رابطه بین مدیریت دانش و خلاقیت سازمانی کارکنان (مطالعه مورد- بانک تجارت)
الموضوعات :نادر برزگر 1 , سعید علیزاده 2 , سیده زهرا سادات کیایی 3
1 - عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر. ایران
2 - عضو هیات علمی دانشااه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی.امل. ایران
3 - کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی- دانشااه آزاد اسلامی واحد بین الملل قشم. قشم. ایران
الکلمات المفتاحية: فرهنگ سازمانی, خلاقیت, مدیریت دانش, کاربرد دانش, تولید, توزیع,
ملخص المقالة :
هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین مولفههای مدیریت دانش شامل تولید، سازماندهی، توزیع و کااربرددانش با خلاقیت سازمانی کارکنان امور مالی بانک تجارت بوده است. جامعه آمااری تحییار را 250نفار ازکارکنان مدیریت امور مالی بانک تجارت تشکیل میدهد. روش نمونهگیری تصادفی ساده و حجام نموناه باااستفاده از جدول مورگان تعداد 150نفر انتخاب گردیدهاند.تحییر حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصایفی از ناوه همبگاتای اسات. جمات جماعآوریاطلاعات از دو پرسشنامه استاندارد خلاقیت رندسیپ (حاوی 50سوال) و پرسشنامه محیر سااخته مادیریتدانش (حاوی 23سوال) برای سنجش مولفههای مادیریت داناش براسااق مییااق پانه درجاهای لیکارتاستفاده گردید. همچنین برای تجزیه و تحلیل دادهها از شاخصهای آمار توصیفی (فراونی، فراوانی درصادی،میاناین، انحراف استاندارد، دامنه تغییرات) و برای تحلیل استنباطی از آزمونهای همبگتای و رگرسیون چندمتغیره استفاده شده است. نتایه تحییر نشان داده است که بین تمامی خرده مییاقهای تولیاد، ساازماندهی،توزیع و کاربرد دانش با خلاقیت کارکنان بانک تجارت رابطه مثبتی جود دارد.