تبیین و آزمون برنامه های وفاداری بر تصمیم گیری خرید مشتریان(مطالعه موردی)
الموضوعات :علی خاتمی فیروزآبادی 1 , مجتبی صالحی 2 , فاطمه طاهری 3
1 - دانشیار دانشکده مدیریت وحسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران ،ایران
2 - کارشناسی ارشد مدیریت، دانشگاه شهید بهشتی، تهران ،ایران
3 - کارشناسی ارشد مدیریت، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران(عهده دار مکاتبات)
الکلمات المفتاحية: برنامه های وفاداری, تصمیم گیری خرید, تصویر ذهنی شرکت,
ملخص المقالة :
وفـادارسازی مشتریان در بازارهای رقابتی امروز، نقش تعیین کننده ای در بقای سازمان ها دارد. برنامه های وفاداری، از جمله ابزارهای مطرح در این مقوله به شمار میآیند. هدف این مقاله بررسی تأثیر برنامه های وفاداری بر تصمیم گیری خرید مشتریان است. در این تحقیق، با توجه به مدل مفهومی به کار گرفته شده، سه فرضیه مطرح شده که در نهایت با تحلیل داده های جمع آوری شده از نمونه آماری بوسیله پرسشنامه و با استفاده از آزمون فرض تک متغیری در مورد میانگین یک جامعه، همگی آنها تأیید شده اند. در ادامه نیز بوسیله تحلیل عاملی، پنج برنامه وفاداری طراحی شده به ترتیب میزان تأثیرگذاری بر تصمیم گیری خرید مشتریان، رتبه بندی گشته. همچنین مولفه های تصمیم گیری خرید مشتریان نیز به ترتیب اهمیتشان رتبه بندی شده اند.