ارائهی مدل شناسایی پتانسیل های دانشگاهی در بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک
الموضوعات :حسین کاشفی علیپور 1 , احمد اصلیزاده 2
1 - دانشآموخته ارشد، گروه مدیریت، واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - استادیار، گروه مدیریت، واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (عهدهدار مکاتبات)
الکلمات المفتاحية: فرهنگ ملی, پتانسیل دانشگاهی, کسب و کار کوچک, استارت آپ,
ملخص المقالة :
این پژوهش با هدف ارائهی مدل شناسایی پتانسیل های دانشگاهی در بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک با رویکرد به فرهنگ ملی در ایران شکل گرفت. روش این پژوهش علی – مقایسه ای است و به توصیف شرایط مربوط میپردازد. جامعه آماری تحقیق شامل خبرگان دانشگاهی فعال در عرصهی کسب و کار است که با روش هدفمند قضاوتی تعداد 385 نفر بر اساس فرمول کوکران به عنوان نمونه تحقیق انتخاب گردیدند. بررسی های تحلیلی و صورت پذیرفته از تحلیل مدل معادلات ساختاری در ارتباط با این فرضیه گواه بر این موضوع بود که پتانسیل های دانشگاهی تاثیری معنادار و اثر بخش بر بهبود کسب و کار صنایع کوچک دارند. مدل طراحی شده ابزاری کارآمد در شناسایی مولفه های اثر گذار بر بهبود کسب و کار صنایع کوچک با تکیه بر پتانسیل های دانشگاهی و فرهنگ ملی است.
_||_