نقش فعالیت های بازاریابی رسانههای اجتماعی در توسعه ارزش ویژه مشتری
الموضوعات :
1 - استادیار، دانشگاه خلیجفارس، بوشهر، ایران
2 - دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه خلیجفارس، بوشهر، ایران
الکلمات المفتاحية: ارزش ویژه مشتری, ارزش ویژه برند, بازاریابی رسانههای اجتماعی, ارزش ویژه, ارزش ویژه رابطه,
ملخص المقالة :
امروزه در محیط رقابتی توجه به ارزش های ویژه مشتریان و مدیریت روابط با مشتری برای رشد و توسعه همه کسبوکارها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ازاینرو شرکتها برای جذب مشتری در سالهای اخیر به رسانههای اجتماعی روی آوردهاند. با گسترش فضا های مجازی و کاربران اینترنتی بسیاری از صاحبنظران بازاریابی ، اجتماعات مجازی را بهعنوان فرصتی برای شناساندن محصولات و خدمات شرکت ها معرفی کرده اند. چون استفاده از محیط اینترنت و رسانه ها روز به روز در حال افزایش است؛ پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی بر ارزش ویژه مشتریان انجامشده است. روش پژوهش، پیمایشی _توصیفی و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است. جامعه آماری این پژوهش کاربران اینترنتی فعال در سایت های اجتماعی هستند و نمونه آماری مشتمل بر 384 نفر است. همچنین برای تجزیهوتحلیل داده ها از نرمافزارهای SPSS و آموس استفادهشده است. نتایج نشان داد که انجام فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی تأثیر مثبتی بر ارزش ویژه مشتریان دارد و شرکت ها می توانند با اینگونه فعالیت ها رابطه با مشتریان خود را تحکیم بخشند.
_||_