A Study on the Effective Factors on the Labor Quality of the Temporary Markets on Holidays from the Customers Viewpoint
الموضوعات :Hussein Abolhassan Tanhaie 1 , Ali Reza Sanatkhah 2 , Shirin Shiri Aminloo 3
1 - Faculty Staff of I.A.U (Ashtiyan
Branch)
2 - PhD Student of Sociology of I.A.U (Dehaghan
Branch)
3 - MA of Sociology of I.A.U(Tehran Science
and Research Branch)
الکلمات المفتاحية: temporary markets, customers, welfare possibilities of ment structure, economical status of the market,
ملخص المقالة :
The purpose of this research is to study and analyze the problems,obstacles and labor qualities of temporary markets of Tehran in holidays. The research method is documentary, survey and field-work andsampling method is related to cluster and systematic one. The population ischosen from all customers and sellers in temporary markets. In this research, it uses of Amos 5 and SPSS16 soft wares and factoranalysis and multivariable regression. Factor analysis showed there were sixfactors that affect the labor quality of temporary markets.
1- آییننامه برپاییبازارهایحمایتی، شهرداریتهران،شرکتساماندهیصنایع ومشاغلشهر، 1388.
2- شرکت بین المللی پردازش اطلاعات، بررسی میزان رضایت شهروندان ساکن در منطقه (1) تهران از غرفه های میادین میوه و تره بار منطقه، تهران، 1387.
3- غیاثوند،احمد،نظرسنجی ازشهروندان تهرانیدرباره ساماندهیمتکدیان، شهریور، 1387.
4- ربانی،رسول، جامعهشناسی شهری، ویرایش دوم، دانشگاه اصفهان؛ سازمان مطالعه وتدوین کتبعلومانسانیدانشگاهها(سمت) مرکز تحقیقات و توسعه علوم تنسانی،اصفهان، 1385.
5- ساروخانی، باقر، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، جلد دوم، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تهران، 1378.
6- ساروخانی، باقر، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، جلد سوم، دیدار، تهران ،1385.
7- بیکر،ترزال،نحوه انجامتحقیقاتاجتماعی،ترجمه:هوشنگنایبی،انتشارات روش،تهران ، 1377.
8- مولر،جان هنری،استدلال آماری درجامعه شناسی،ترجمه:هوشنگنایبی،نشرنی،تهران ، 1378.
9- صنعت خواه، علیرضا، بررسی عواملمؤثربربیکاری فارغ التحصیلان، مجله کار و جامعه : شماره 109 ، تیرماه 1388.
10-............. ،............. ، نیازسنجی بازار کار و رابطه آن با اشتغال دانش آموختگان دانشگاهها، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علوم و تحقیقات تهران ،1388.
11-تنهایی، حسین ابوالحسن، درآمدی بر مکاتب و نظریه های جامعه شناسی، نشر مرندیز، مشهد ، 1383، چاپ پنجم.
12-رفیع پور، فرامرز، کندوکاوها و پنداشته ها مقدمه ای بر روشهای شناخت جامعه و تحقیقات اجتماعی، انتشار، تهران ، 1360 ، چاپ شانزدهم.
13-عظیمی، حسین، مدارهای توسعه نیافتگی دراقتصاد ایران، نشر نی، تهران ، 1371.
14-کاستلز، مانوئل، عصراطلاعات (جلددوم): اقتصاد، جامعه و فرهنگ، ترجمهی احمد علیقلیان، افشینخاکباز وحسن چاوشیان به ویراستاری علی پایا: طرح نو، تهران ، 1384، چاپ چهارم.
15-والرشتاین، ایمانوئل، سیاست و فرهنگ در نظام متحول جهانی (ژئوپلیتیک و ژئوکالچر)، ترجمه پیروز ایزدی، نشر نی، تهران ، 1384،چاپ دوم.
16-سیف اللهی،سیف الله، جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران : مجموعه مقاله ها و نظر ها، پژوهشکده جامعه پژوهی و برنامه ریزی المیزان،جامعه پژوهان سینا،تهران ،1381.
17............ ، ......... ، مبانی جامعه شناسی (اصول، مبانی ومسائل اجتماعی) مرندیز، مشهد،1373.
18- سیف اللهی،سیف الله، اقتصاد سیاسی ایران، مجموعه مقالهها و نظرها، پژوهشکده جامعه پژوهی و برنامه ریزی المیزان، بیجا ، 1374.
19-صادقی، علی اکبر، بررسی نظرات شهروندان در خصوص وضعیت معابر شهر تهران، دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،1387.
20-عربیان، فهیمه، بررسی میزان رضایت زنان سرپرست خانوار ساکن در منطقه 9، از نحوه ارایه خدمات اجتماعی منطقه به آنان، دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،1387.
21-کوثری، سمانه، بررسی نظرات مراجعه کنندگان به کتابخانهها درباره کتابخانههای وابسته به شهرداری تهران، دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،1387.
22-نعمتی، داریوش، سنجش نظرات مراجعه کنندگان به مراکز و خانه های کارآفرینی مناطق بیست و دوگانه تهران در خصوص فعالیت های این مراکز، دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، 1387.