تبیین رابطه مدیریت جهادی بر مبنای معنویت سازمانی بر اساس دیدگاه های مقام معظم رهبری و ارائه مدل مطلوب (مطالعه موردی: بانک سپه جمهوری اسلامی ایران منطقه جنوب شرق)
الموضوعات :سمیه شیرعلی نژاد فرسنگی 1 , علی رضا منظری توکلی 2 , سنجر سلاجقه 3 , محمد جلال کمالی 4
1 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت، واحد کرمان، دانشگاه ازاد اسلامی، کرمان، ایران.
2 - دانشیار گروه روانشناسی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران.
3 - دانشیار گروه مدیریت، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران.
4 - استادیار گروه مدیریت، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران.
الکلمات المفتاحية: مدیریت, معنویت, معنویت سازمانی, مدیریت جهادی, فرهنگ جهادی,
ملخص المقالة :
هدف این مقاله تبیین رابطه مدیریت جهادی بر مبنای معنویت سازمانی بر اساس دیدگاه های مقام معظم رهبری و ارائه مدل مطلوب (مطالعه موردی بانک سپه جمهوری اسلامی ایران منطقه جنوب شرق) میباشد. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است که به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان بانک سپه منطقه جنوب شرق میباشند ونمونه گیری به روش خوشه ای دومرحله ای انجام شده است به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش آمار توصیفی و استنباطی (آزمون همبستگی و مدل یابی معادلات ساختاری) و از نرم افزار SPSS و AMOS استفاده شده است. در این پژوهش به منظورجمع آوری داده ها ازیک پرسش نامه محقق ساخته مدیریت جهادی ویک پرسشنامه معنویت سازمانی بر اساس طیف 5 گزینه ای لیکرت استفاده شده است.به منظور تعیین روایی از روش اعتبار محتوایی استفاده شده (نظر متخصصان) و روایی این پرسش نامه ها با درصد بالایی به تایید رسیده است وبرای سنجش پایایی با استفاده از آلفای کرونباخ مقدار پایایی برای پرسشنامه مدیریت جهادی 931/0 و معنویت سازمانی981/0 محاسبه شده است. یافتههای پژوهش نشان داد مدل تبیین مدیریت جهادی بر مبنای معنویت سازمانی بر اساس دیدگاههای مقام معظم رهبری بانک سپه جمهوری اسلامی ایران منطقه جنوب شرق از برازش خوبی برخوردار است.
_||_