ارائه مدل همسویی استراتژیهای جبران خدمات منابع انسانی با راهبردهای سازمان در جهت اثربخشی شرکت بیمه ایران
الموضوعات :علی حاجی هادی نقاش 1 , سعید صیادی 2 , مهدی محمدباقری 3 , شهین شرفی 4 , آمنه فیروزآبادی 5
1 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت دولتی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی،کرمان، ایران
2 - گروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران.
3 - استادیار،گروه مدیریت ،واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی،کرمان، ایران.
4 - استادیار، گروه مدیریت، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
5 - استادیار گروه علوم اجتماعی، واحد بردسیر، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
الکلمات المفتاحية: جبران خدمات, راهبردهای سازمان, اثربخشی, شرکت بیمه ایران.,
ملخص المقالة :
مقدمه: هدف پژوهش حاضر ارائه مدل همسویی استراتژیهای جبران خدمات منابع انسانی با راهبردهای سازمان در جهت اثربخشی شرکت بیمه ایران بود. روش: این پژوهش کاربردی-توسعهای با ماهیت اکتشافی است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی متخصصین و کارشناسان و مدیران و کارشناسان ارشد بیمه ایران بود که به صورت هدفمند انتخاب شدند. دادههای مورد نیاز با استفاده از مطالعات نظری و مصاحبههای نیمهساختاریافته با خبرگان جمعآوری و به روش تحلیل مضمون در محیط نرمافزاری Maxqda تجزیه و تحلیل گردید. برای شناسایی و طراحی مدل پژوهش نیز از روش مدل سازی ساختاری – تفسیری در محیط نرمافزاری MICMAC استفاده شد. نتایج: بر اساس نتایج تجزیه و تحلیل، 57 مضمون فرعی و 10 مضمون اصلی احصاء گردید که در پنج سطح دستهبندی شدند. همچنین نتایج نشان داد که مولفههای سطح پنجم (راهبردهای سازمان، محدودیت بیمه ایران با قوانین و مقررات کشوری و عدم کفایت میزان پرداختیهای شرکت) دارای بیشترین تأثیرگذاری و کمترین تأثیرپذیری و مولفه سطح اول (اثربخشی شرکت بیمه ایران) دارای کمترین تأثیرگذاری و دارای بیشترین تأثیرپذیری بوده است.