شناسایی تنوع نسلی در بازار کنونی کار ایران
الموضوعات :
شبنم آفرین آباده
1
(گروه مدیریت، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران)
فرزین فرحبد
2
(گروه مدیریت، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران)
محمدرضا آزاده دل
3
(گروه مدیریت، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران)
سعید باقرسلیمی
4
(گروه مدیریت، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران)
حمیدرضا رضایی کلیدبری
5
(گروه مدیریت، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران)
الکلمات المفتاحية: ابژه نسلی, بازار کار, تنوع نسلی, نسل,
ملخص المقالة :
امروزه شناخت نسلهای مختلف و تنوع آن در محیطهای کاری یکی از موارد بسیار ارزشمند جهت بهبود عملکرد سازمانها و شرکت-هاست. بر این اساس، مقاله حاضر به منظور مقایسه نسل های مختلف و شناخت آنها انجام شده است و به دسته بندی ویژگیهای هر نسل و همچنین تحلیل دسته بندی های صورت گرفته شده توسط محققان در ایران پرداخته است. زیرا تنوع و گوناگونی نسلی در برگیرنده طیف گسترده ای از دیدگاه ها، مهارتها و بینشهای جدیدی است که میتوانند خلاقیت ایجاد کنند و به دنبال آن عملکرد سازمانها و همچنین خود افراد را تعالی بخشند. این پژوهش به صورت مطالعات کتابخانه ای انجام گردیده است و با استفاده از این مطالعات و مقایسه آنها و شناخت نقاط قوت و ضعف هر کدام از دسته بندی های انجام شده توسط سایر پژوهشگران، یک دسته بندی و الگوی جدید با استفاده از ادبیات موضوع در بازار کار ایران پیشنهاد شده که متناسب با عصر حاضر است.