تکنولوژی در یادگیری زبان انگلیسی: استفاده از رویکردی متمرکز (یادگیری زبان مبتنی بر وب) بر تقویت مهارتهای یادگیری و خودکارآمدی زبان آموزان ایرانی
Subject Areas : All areas of language and translationNeda Ghabeli 1 , Massoud Tajaddini 2 , Neda Fatehi Rad 3
1 - Department of English Language, Kerman Branch, Islamic Azad University, kerman, Iran
2 - Department of English Language, Kerman Branch, Islamic Azad University, Kerman, Iran
3 - Department of English Language, Kerman Branch, Islamic Azad University, Kerman, Iran
Keywords: خودکارآمدی, فناوری, آموزش مبتنی بر وب, رویکرد متمرکز یادگیری, محتوای زبان انگلیسی,
Abstract :
تحقیق حاضر یک طرح چند مرحله ای را برای بررسی یادگیری مشارکتی مبتنی بر وب اتخاذ کرده است. در این پژوهش سعی بر بهبود مهارت های شفاهی زبان آموزان با اجرای یادگیری مشارکتی تحت وب شده است. به عنوان هدف جامع تر، خودکار آمدی فراگیران از طریق یادگیری مشارکتی و به کار بردن استراتژی های مختلف بررسی شده است. شرکت کنندگان در این پروژه 85 زبان آموز سطح متوسطه یک موسسه زبان در کرمان بودند و برای جمع آوری داده ها از چهار ابزار ، آزمون کمبریج برای همگن سازی سطح زبان آموزان، پیش و پس آزمون مهارت های شنیدن و صحبت کردن، پرسشنامه برای بررسی خودکارآمدی زبان آموزان و مصاحبه استفاده شد. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که اکثر دانش آموزان در هنگام اجرای آموزش مبتنی بر استراتژی در مهارتهای شفاهی، همکاری متقابل داشته اند و مشارکت فعال آنها در فعالیتهایی که منجر به تقویت مهارت شنیدن و صحبت کردن بود، مشاهده شد. همچنین یافته های کمی و کیفی این تحقیق نشان داد که استفاده موثر از اجرای روش مبتنی بر وب در کلاسهای زبان می تواند تأثیر چشمگیری بر مهارت زبانی فراگیران داشته باشد. در مجموع، نتایج آزمون های گفتاری و شنیداری پیشرفت رضایت بخش زبان آموزان را با استفاده از روش مذکور در کلاس های زبان انگلیسی برجسته کرده است.
Aduwa-Ogiegbaen, S., & Iyamu, E. (2006). Factors affecting the quality of English language teaching and learning in secondary schools in Nigeria. College Student Journal, 40, 495-504.
Afshar, H. S., & Asakereh, A. (2016). Speaking Skills Problems Encountered by Iranian EFL Freshmen and Seniors from Their Own and Their English Instructors’ Perspectives. . Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 13, 112–130.
Chang, M., & Goswami, J. S. (2011). Factors affecting the implementation of communicative language teaching in Taiwanese college English classes. English Language Teaching, 4, 3-12.
Chen, Z., & Goh, C. (2011). Teaching oral English in higher education: Challenges to EFL teachers. Teaching in Higher Education, 16, 333-345.
Farhadi, H., Hezaveh, S. F., & Hedayati, H. (2010). Reflection on foreign language education in Iran. The Electronic Journal of English as a Second Language, 13, 1-18.
Forte, A., & Bruckman, A. (2006). From Wikipedia to the Classroom: Exploring Online Publication and Learning. Paper presented at the International Conference of the Learning Sciences, Bloomington, IN.
Ghoneim, N. M. M., & Elghotmy, H. E. A. (2016). Using Voice Thread to Develop Pre-Service Teachers' Speaking Skills. 4, 13-31.
Han, B. (2006). Cooperative Learning Approach: An effective approach to improve oral English teaching in universities (Unpublished master’s thesis). Shandong Normal University Ji’nan, China,
Hojat, A., & Afghari, A. (2013). An investigation of speaking-associated problems from students' and instructors' perspectives. Iranian EFL Journal, 9, 9-31.
Lamb, B. (2004). Wide-open spaces: Wiki, ready or not. Educause Review, 39, 36-48.
Li, Y., Gao, Y., & Zhang, D. (2016). To Speak Like a TED Speaker--A Case Study of TED Motivated English Public Speaking Study in EFL Teaching. Higher Education Studies, 6, 53-59.
Lin, W.-C., Shie, J.-S., & Holmes, P. (2017). Enhancing intercultural communicative competence through online foreign language exchange: Taiwanese students’ experiences. Asian Journal of Applied Linguistic, 4, 73-88.
Owston, R. (1997). The teaching Web: A guide to the World Wide Web for all teachers. Retrieved from http:// www.e du.yorku. ca/~rowston/chapter.html
Shumin, K. (1997). Methodology in language teaching: An anthology of current practice (I. J. C. Richards & W. A. Renandya Eds.). Cambridge: CUP.
Soureshjani, K. H., & Riahipour, P. (2012). Demotivating factors on English speaking skill: A study of English language learners and teachers’ attitudes. World Applied Sciences Journal, 17, 327–339.
Wang, T. (2007). The comparison of the difficulties between cooperative learning and traditional teaching methods in college English teachers. The Journal of Human Resource and Adult Learning, 3, 23–30.
Xuan, L. (2015). Application of co-operative learning approach: teachers’ and students’ perceptions towards co-operative learning (Master). Retrieved from https://dspace.suny connect.s uny.edu/