تاثیر ارزیابی پورتفولیو بر تقویت توانمندسازی زبان آموزان ایرانی
Mahbubeh Mahmoodi-Nasrabadi
1
(
English Department, Najafabad Branch, Islamic Azad university, Najafabad, Iran
)
Omid Tabatabaie
2
(
English Department, Najafabad Branch, Islamic Azad University, Najafabad, Iran
)
Hadi Salehi
3
(
English Department, Najafabad Branch, Islamic Azad University, Najafabad, Iran
)
Mahmud Mehrabi
4
(
English Department, Najafabad Branch, Islamic Azad university, Najafabad, Iran
)
Keywords: ارزیابی, توانمندسازی, ارزیابی نمونه کارها, آزمون ورودی دانشگاه (UEE),
Abstract :
گذراندن موفقیت آمیز آزمون های ورودی دانشگاه (UEE) از دیرباز دغدغه اصلی دانش آموزان دبیرستانی ایرانی بوده است. هدف این تحقیق این بود که چگونه دانشجویان سال اول ارزیابی نمونه کارها را برای تقویت توانمندی خود تجربه می کتتد و چگونه (عدم) توانمندی ارزیابی خود در بخش انگلیسی امتحانات ورودی دانشگاه متجلی می شود. شرکت کنندگان در این نظرسنجی 100 نفر از دانشجویان دوره اول TEFL بودند که از دانشگاه های شیراز، تهران و اصفهان به صورت آگاهانه انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز نه تنها از یک پرسشنامه معتبر بلکه از مصاحبه گروهی نیزاستفاده شد. برای تجزیه و تحلیل و به تصویر کشیدن داده ها، محققین از روش های آماری توصیفی استفاده کردند. یافتهها نشان داد که دانشآموزان مورد تحقیق برنامه نمونه کارها را برای تقویت توانمندی خود ارزشمند میدانند. علاوه براین، شرکت کنندگان در مورد عدم تواتمند سازی انگلیسی آزمون ورودی دانشگاه موافق بودند. علاوه براین، نتایج بر نیاز به روشهای اجرایی بیشتر ارزیابی شامل استفاده از پورتفولیو در UEE تاکید داشت. با توجه به نتایج، پیشنهادات ارزشمندی برای سیاستگذاران و نیز سازندگان این آزمون مهم ارایه گردید.