بررسی مقایسه ای تاثیر انواع طرز فکر روی یادگیری گرامر توسط زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجه
Subject Areas : All areas of language and translationHojat Sarlak 1 , Farid Ghaemi 2 , Mohamad Hashamdar 3
1 - PhD Candidate, Department of ELT and Translation, Karaj Branch, Islamic Azad University,Karaj, Iran
2 - Assistant Professor, Department of ELT and Translation, Karaj Branch, Islamic Azad University, Karaj, Iran
3 - Assistant Professor, Department of ELT and Translation, Karaj Branch, Islamic Azad University, Karaj, Iran
Keywords: طرز فکر ثابت, یادگیری گرامر, طرز فکر رشدیافته, آموزش از طریق طرز فکر, طرز فکر ترکیبی,
Abstract :
پژوهش حاضر جهت بررسی مقایسه ای تاثیر انواع طرز فکر روی یادگیری گرامر توسط زبان آموران انگلیسی به عنوان زبان خارجه صورت پذیرفت. شرکت کنندگان در این پژوهش از بین دانشجویان مقطع کارشناسی تربیت مترجم زبان انگلیسی (آقایان و خانم ها با محدوده سنی 18 تا 35 سال) به صورت نمونه گیری غیرتصادفی از سه کلاس دستور و نگارش یک در دانشگاه های آزاد اسلامی کرج و شهریار انتخاب شدند. تعداد شرکت کنندگان در هر گروه سی نفر بود. این دوره به صورت شانزده جلسه متوالی برگزار شد. شرکت کنندگان در سه گروه آزمایشی سازماندهی شدند. پژوهشگران از سه نوع طرز فکر به ترتیب در غالب سه گروه آزمایشی یک (طرز فکر ثابت)، گروه آزمایشی دو (طرز فکر رشدیافته)، و گروه آرمایشی سه (طرز فکر ترکیبی) برای آموزش گرامر بهره مند شدند.متغیرهای مستقل سه نوع طرز فکر ثابت، رشد یافته و ترکیبی و متغیر وابسته یادگیری گرامر انگلیسی بودند. در پایان دوره شرکت کنندگان در هر سه گروه آزمایشی در یک آزمون گرامر یکسان شرکت نمودند و پس از تحلیل آماری داده ها مشخص شد شرکت کنندگان در گروه آزمایشی طرز فکر رشد یافته به شکل چشمگیری عملکرد بهتری نسبت به شرکت کنندگان در دو گروه دیگر داشتند. این پژوهش شامل مجموعه ای از دلالت های آموزشی برای معلمان و زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجه است.
Azar, B. S., & Hagen, S. (2009). Understanding and Using English Grammar, White Plains. NY: Pearson Longman .
Bourke, J. M. (2008). A Rough Guide to Language Awareness. Paper presented at the English teaching forum.
Burnette, J. L., O'boyle, E. H., VanEpps, E. M., Pollack, J. M., & Finkel, E. J. (2013). Mind-sets matter: A meta-analytic review of implicit theories and self- regulation. Psychological bulletin, 139(3), 655 .
Celce‐Murcia, M. (1991). Grammar pedagogy in second and foreign language teaching. TESOL quarterly, 25(3), 459-480 .
Claro, S., Paunesku, D., & Dweck, C. S. (2016). Growth mindset tempers the effects of poverty on academic achievement. Proceedings of the National Academy of Sciences, 113(31), 8664-8668 .
Dweck, C. S. (2008). Mindset: The new psychology of success: Random House Digital, Inc.
Dweck, C. S. (2013). Self-theories: Their role in motivation, personality, and development: Psychology press.
Dweck, C. S., Chiu, C.-y., & Hong, Y.-y. (1995). Implicit theories and their role in judgments and reactions: A word from two perspectives. Psychological inquiry, 6(4), 267-285 .
Ellis, R. (2006). Current issues in the teaching of grammar: An SLA perspective. TESOL quarterly, 40(1), 83-107 .
Gardner, R. C. (2010). Motivation and second language acquisition: The socio- educational model (Vol. 10): Peter Lang.
Henry, A. (2014). Swedish students’ beliefs about learning English in and outside of school. Motivation and foreign language learning: From theory to practice, 93- 116 .
Kammrath, L. K., & Dweck, C. (2006). Voicing
conflict: Preferred conflict strategies among incremental and entity theorists. Personality and Social Psychology Bulletin, 32(11), 1497-1508 .
Krashen, S. (1981). Second language acquisition. Second Language Learning, 3(7), 19-39 . Kumaravadivelu, B. (2006). Understanding
language teaching: From method to
postmethod: Routledge.
Leslie, S.-J., Cimpian, A., Meyer, M., &
Freeland, E. (2015). Expectations of brilliance underlie gender distributions across academic disciplines. Science, 347(6219), 262-265 .
Leung, R. C. Y. (2018). Psychological Interventions to Foster Growth Mindsets among Japanese University EFL Learners. 実践女子大学文学部紀要= The Faculty of Letters of Jissen Women's University annual reports of studies, 60, 10-18 .
Lou, N. M., & Noels, K. A. (2016). Changing language mindsets: Implications for goal orientations and responses to failure in and outside the second language classroom. Contemporary Educational Psychology, 46, 22-33 .
Mori, Y. (1999). Beliefs about language learning and their relationship to the ability to integrate information from word parts and context in interpreting novel kanji words. The Modern Language Journal, 83(4), 534-547 .
Ocampo, M. B. (2016). Brainwaves of Emotion among Japanese EFL Learners as Proof of the Effectiveness of Family Environment Mode Approach (FEMA). PEOPLE: International Journal of Social Sciences, 2 .)1(
Rutherford, W. E. (1987). The meaning of grammatical consciousness‐raising. World Englishes, 6(3), 209-216 .