بهبود مهارت های درک مطلب فراگیران جوان ایرانی: خواندن مشارکتی و فردی در کانون توجه
Subject Areas : All areas of language and translationمانیا کوه افکن 1 , فرامرز عزیزملایری 2 , Hossein Ahmadi 3
1 - ,دانشکده علوم انسانی, گرایش :زبان انگلیسی , رشته تحصیلی :آموزش زبان انگلیسی
2 - گروه زبان انگلیسی، واحد ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی، ملایر، ایران
3 - Faculty member of Department of English language, Malayer Branch, Islamic Azad University, Malayer, Iran
Keywords: خواندن مشارکتی, فعالیت های فردی خواندن, جلسات خواندن, زبان آموزان جوان زبان انگلیسی,
Abstract :
هدف این تحقیق بررسی خواندن مشارکتی )گروهی( و خواندن فردی در جلسات خواندن در میان زبان آموزان جوان ایرانی )به عنوان زبان بیگانه( میباشد. در حقیقت، هدف پژوهشگر این است که چگونه در جلسات خواندن استفاده از خواندن مشارکتی و بلند خواندن در فعالیت های فردی و مشارکتی، مهارت درک مطلب زبان آموزان جوان ایرانی )به عنوان زبان بیگانه( را ارتقا می دهد. به همین منظور، 2 معلم ایرانی از یک مدرسه ابتدایی در تهران و 16 دانش آموز کلاس دوم ایرانی که در یک مدرسه ابتدایی در تهران تحصیل می کنند، به طور تصادفی به عنوان شرکت کننده انتخاب شدند. سپس، با استفاده از بازتاب و درک معلمان، مشاهدات محقق و مصاحبه های حضوری با معلمان، داده های مورد نیاز استخراج و به صورت توصیفی تحلیل شد. نتایج به دست آمده نشان داد که جلسات خواندن و استفاده از خواندن مشارکتی )گروهی( و استراتژی بلند خواندن در بین فعالیتهای مشارکتی، مهارت درک مطلب یادگیرندگان را بیشتر از جلسات خواندن فردی افزایش می دهد. علاوه بر این، تعاملات بین معلم و دانش آموز و تعاملات بین دانش آموز با دانش آموز در بهبود مهارت درک مطلب شرکت کنندگان مفید واقع شد.