Reasons for the increase in the number of newspapers in India by providing a favorable model
Subject Areas : INTERCULTURAL STUDIES QUARTERLYhassan abdolmaleki 1 , Nazanin malekian 2 , leila niromand 3
1 - دانشجوی دکتری علوم ارتباطات، واحدتهران شرق، دانشگاه آزاداسلامی، تهران، ایران
2 - استادیار علوم ارتباطات، واحددتهران شرق، دانشگاه آزاداسلامی، تهران، ایران
3 - استادیار علوم ارتباطات، واحدتهران شرق، دانشگاه آزاداسلامی، تهران، ایران
Keywords:
Abstract :
- استراوس، آنسلم؛ کربین، جولیت (1393). مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای (ترجمه ابراهیم افشار). تهران: نشر نی.
- استراوس، آنسلم؛ کربین، جولیت (1393). اصول روش تحقیق کیفی (ترجمه بیوک محمدی). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- ببي، ارول (139). روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، ترجمه رضا فاضل، تهران: سمت.
- بصیریان جهرمی، حسین (1389). بررسی تأثیر رسانههای جایگزین بر رسانههای اصلی بر اساس آرای مکتب رسانه شناسی، رسانه، شماره 45: 64-82.
- بلیکی، نورمن (1395). طراحی پژوهشهای اجتماعی (ترجمه حسن چاوشیان) تهران: نی.
- خورشیدی، غلامحسین؛ مقدمی، صابر (1382). تبیین مفهوم بازاریابی اجتماعی. پژوهشنامه بازرگانی، ش 28: 141- 164.
- دیمیک، جان؛ چن، یان؛ لی، زان (1387). رقابت میان اینترنت و رسانههاي خبري سنتی، ترجمه حسین بصیریان جهرمی و رضا بصیریان جهرمی، نشریه افق، شماره 61: 203- 226.
- راجرز، اورت میچل (1387). تاریخ تحلیلی علم ارتباطات: رویکردي شرححال نگارانه، ترجمه غلامرضا آذری، تهران: دانژه.
- رانگاسوامی، پارتاساراتی (1388). روزنامهنگاری در هندوستان، ترجمه داوود حیدری، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
- فراست خواه، مقصود (1400). روش تحقیق کیفی در علوم اجتماعی با تأکید بر «نظریه بر پایه» (گرانددتئوری)، تهران: آگاه.
- فرقانی، محمدمهدی؛ بنی تمیم، محمدامین (1400). علل کاهش شمارگان مطبوعات در ایران. رسانه ش5: 23- 34.
- فرقانی، محمدمهدی؛ پیامنی، رویا (1394). شاخصهای کیفیت مطبوعات از دیدگاه استادان ارتباطات و روزنامهنگاران، جامعه، فرهنگ و رسانه، شماره 31: 17 - 56.
- فلیک، اوه (1394). درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه هادی جلیلی، تهران: نی.
- كاتلر، فیلیپ وکلر، کوین لین (1400). مدیریت بازاریابی، ترجمه مهدی امیرجعفری، تهران: نص.
- کرسول، جان دبلیو (1400). طرح پژوهشی: رویکردهای کیفی، کمی و ترکیبی، ترجمه علیرضا کیامنش، تهران: جهاد دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی.
- مک کوایل، دنیس (1385). درآمدی بر نظریه ارتباطات جمعی، ترجمه پرویز اجلالی، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
- مک کوایل، دنیس (1382). مخاطب شناسی، ترجمه مهدی منتظر قائم، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه.
- مسعودی، امیدعلی؛ بیبک آبادی، غزال (1396). روزنامهنگاری چاپی و الکترونیک ایران در آینده بیستساله، جهان رسانه.23: 104 - 119.
- مهدی زاده، محمد (1391). نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران: همشهری.
- مقتدایی، مرتضی (1398). نقش ابزارهای رسانهای پیشرفته در ایجاد شکاف نسلها در ایران، فصلنامه مطالعات میان فرهنگی، شماره 62: 35- 42.
- ویندال، سون؛ اولسون، جین؛ سیگنایزر، بنو (1387). کاربرد نظریههای ارتباطات، ترجمه علیرضا دهقان، تهران: جامعه شناسان.
- هومن، حیدرعلی (1389). شناخت روش علمی در علوم رفتاری، تهران: سمت.
- Bhattacharya, C. (2013). Future of Print Media in India.Journal of Printing Science and Technology ( 2):150-155.
- Comparative Study Analyzing the Shift from Printed Newspaper to Online Newspaper in India.International Journal of Management.2020.11 (8): 80-91
- Davis, M. (2022). Strategies That Weekly Print Newspapers Use in the Digital Age. Walden University ProQuest Dissertations Publishing.
- Dimmick, J., Kline, S. & Stafford, L. (2000). The Gratification Niches of Personal E-mail and the Telephone: Competition, Displacement, and Complementarity. Communication Research. (27): 227-248.
- Dimmick, j. (2003). Media Competition and Coexistence, the Theory of the Niche. Pub. LocationNew York.2003.
- Gurleen, S.K. & Arya, R. (2012). A study of newspaper readership patterns among urban population of Punjab.International Journal of Management, IT and Engineering.2012. 2 (6):58-74.
Indian Media Research Council
IT Pro Portal
- Kumar, S. & Sarma, V. (2015). Performance and Challengesof Newspapers in India: A Case Study on English versus Vernacular, Dailies in India. Twelfth AIMS International Conference on Management.2015:2(5).
- Khanduri, S. (2021). Marketing Innovation, Orientation and Business Environment Effects on Newspaper Firms’ Performance.International Journal of Business and Economics. (1): 37-55.
- Khanduri, S. (2018). Indian newspaper industry: Trends, challenges and solutions. International Journal of Multidisciplinary Research: 8(9):219-235.
- Media Reserch Users Counil India (MRUCI).
- Mia, A.D. (2022). Strategies that Weekly Print Newspapers Use in the Digital Age. Walden University ProQuest Dissertations Publishing. 2022.
- Mudgal, R. (2020). Future of print and e-newspaper in India. International Journal of Multidisciplinary Research (IJMR).2020:5(6):159-164
- Mudgal, R. (2019). Readers’ Choices among Print and E-Newspapers.Journal of Management (JOM).2019:6: (4): 17-22.
- Office of register of newspaper for India
- Priya, V. (2016).The newspaper timeline: a study of newspapers past and its present. Academic Research International.2016: 7(1).
- Rajendran, L. & Thesinghraja, P. (2014). The Impact of New Media on Traditional Media. Middle-East Journal of Scientific Research. 2014:22 (4): 609-616.
Scholar.google.com
- Sharma, C. (2019). Newspaper Reading Habit among the Students of University College Kurukshetra: A Case Study: Libraries at University of Nebraska-Lincoln. Library Philosophy and Practice (e-journal).2019:2241.
- Tripathi, N. (2019). Multiple Media Business Scenario: A Study of Newspaper Houses in India. The Researcher: International Journal of Management, Humanities and Social sciences.2019:4: (01)
Veerabasavaiah, M. & Amaravathi, V. (2018). An Attitude towards Newspaper Reading Habits among UG and PG Students of Bangalore University Law College: A Case Study. International Journal of Research and Analytical Reviews. 2018: 5: (1).
- World Association of Newspapers and News Publishers.
- World Press Trends 2008.
www.worldatlas.com
- Yadav, A.K. (2020). Swiping the Pages: Comparative Study Analyzing the Shift From Printed Newspaper to Online Newspaper in India.International Journal of Management.2020: 11 (8): 80-88.