Analytical model of the system of cultural businesses development issues in Islamic Republic of Iran
Subject Areas : INTERCULTURAL STUDIES QUARTERLYmojtaba jafarzadeh 1 , Mohammadreza Bahmani khadang 2 , Mohammad Mahdi Mostofi Sharabiyani 3
1 - دانشجوی دکتری سیاستگذاری فرهنگی دانشگاه امام صادق (ع)، تهران، ایران
2 - استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تهران، ایران
3 - دانشجوی دکتری سیاستگذاری فرهنگی دانشگاه امام صادق (ع)، تهران، ایران
Keywords:
Abstract :
- آذر، عادل؛ خسروانی، فرزانه؛ جلالی، رضا (1395). تحقیق در عملیات نرم (رویکرد ساختاردهی مسئله)، چاپ دوم، تهران: سازمان مدیریت صنعتی.
- بیدرام، رسول (1399). «اقتصاد فرهنگ و هنر»، دانشنامه اقتصاد، 3(1): .......................
- بیدرام، رسول؛ ناصری اصفهانی، هاجر (1400). اقتصاد خلاق: مفاهیم و تعاریف، تهران: انتشارات راه دان.
- پیرو، سعید؛ میرغفوری، سید حبیبالله (1393). «تحلیلی بر عوامل حیاتی موفقیت در حوزه کارآفرینی فرهنگی»، نشریه مطالعات فرهنگ-ارتباطات، دوره 15، شماره 26: 59-77.
- تمسکی، احسان؛ محمدی کنگرانی، حنانه؛ اشتریان، کیومرث؛ حلیساز، ارشک؛ نادری، فرشید (1400). «مسئلهشناسی سیاستگذاری محیطزیست در ایران»، فصلنامه سیاستگذاری عمومی، 7 (2): 109-125.
- حنفینیری، کریم؛ پورجبلی، ربابه: بابایی، محبوبه (1401). «مسئلهشناسی توسعه دانشبنیان»، فصلنامه پژوهشهای برنامه و توسعه، 3 (1): 181-205.
- حیدرپور، افشین؛ خوشکلام خسروشاهی، موسی (1388). «معرفي ساختار و معيارهاي پيشنهادي جهت نيل به اهداف كسب وكارهاي كوچك و متوسط با نگاهي به طرحهاي حمايتي»، گزارش مرکز پژوهشهای مجلس: دفتر مطالعات اقتصادی.
- خنیفر، حسین؛ مسلمی، ناهید (1396). اصول و مبانی روشهای پژوهش کیفی، جلد اول، تهران: نگاه دانش.
- رضوانی، مهران؛ طغرائی، محمدتقی؛ مبارکی، محمدحسن؛ یدالهیفارسی، جهانگیر (1396). «مفهومپردازی آمیزه بازاریابی در کسبوکارهای فرهنگی – هنری»، فصلنامه چشمانداز مدیریت بازرگانی، 16 (29): 73-91.
- سبحانیفرد، یاسر (1395). «موانع محیطی تأسیس و رشد کسبوکارهای خرد در تهران»، تهران: مرکز پژوهشهای مجلس: دفتر مطالعات اقتصادی (گروه مطالعات محیط کسبوکار).
- شورای عالی انقلاب فرهنگی (1397). سند ملی توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم.
- صادقی فسایی، سهیلا؛ مقدم، سمیه (1392). «مسئلهشناسی زنان بنا بر روایت زنان (مطالعۀ کیفی)»، نشریه رفاه اجتماعی، ۱۳ (۴۹): 309- 346.
- طغرایی، محمدتقی؛ رضوانی، مهران؛ مبارکی، محمدحسن؛ یداللهی فارسی، جهانگیر؛ میرزایی، زینب (1395). «شناسایی عوامل محیطی مؤثر بر کارآفرینی فرهنگی در صنایع دستی عشایری»، نشریه اقتصاد فضا و توسعه روستایی، ۵ (۱۷): ۳۶-۱۹.
- فرشباف حقرو، الهه؛ صالحی امیری، سیدرضا؛ رضایی، علیاکبر؛ طبیبی، سید جمالالدین (1399). «طراحی الگوی توسعه کارآفرینی در حوزه صنایع فرهنگی بومی ایران»، فصلنامه علمی مطالعات میان فرهنگی، 15(43): 35-60.
- قنبری برزیان، علی (1393). «پژوهشی در خصوص مسئلهشناسی جوانان ایران»، نشریه مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 3 (4): 667-696.
- کیاسی، سهیلا؛ برومند، زهرا (1388). «بررسی و ارزیابی راهبردهای کارآفرینی فرهنگی (موسسههای فرهنگی و هنری کشور) و ارائه مدل مطلوب»، نشریه مدیریت فرهنگی، 3 (4): 75-94.
- گلستانی، مریم؛ کریمی، آصف؛ یزدانی، حمیدرضا (1398). «بررسی تأثیر بازاریابی کارآفرینانه بر قابلیتهای بازاریابی و عملکرد بازار کسبوکارهای کوچک و متوسط حوزه گردشگری شهر تهران (نقش تعدیلگری شدت رقابت)»، فصلنامه برنامهریزی و توسعه گردشگری، 8 (29): 159-171.
- محمدی، اسفندیار؛ شرفی، وحید؛ صیدیوسفی، معصومه؛ صیدیوسفی، ناهید (1397). «شناسایی الگوهای ذهنی کارآفرینان نسبت به کارآفرینی فرهنگی با استفاده از روش کیو»، فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی، 11 (3): 481-500.
- مرکز آمار ایران (1400). گزارش وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران، انتشار بهار 1399.
- مسعودینیا، زهرا؛ رشیدپور، علی؛ ابراهیمزاده، رضا (1400). «عوامل مؤثر بر رونق اقتصاد فرهنگ در ایران»، فصلنامه راهبرد فرهنگ، 14 (53): 7-42.
- نژادطاهری، آسیه؛ کارشناسان، علی؛ محمدی خیاره، محسن (1399). «ارزیابی و تحلیل اکوسیستم کارآفرینی و محیط کسبوکار استانها با رویکرد نوین PFB»، اقتصاد و توسعه منطقهای، 27 (20): 101-127.
- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (1399). پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی «گزارش کشوری» (موج سوم)، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
- یوسفزاده اربط، حسن (1397). «مسئلهشناسی ارتباطات میانفرهنگی»، نشریه معرفت فرهنگی اجتماعی، پیاپی 36، شماره 4: .........
- Attri, R., Dev, N., & Sharma, V. (2013). Interpretive structural modelling (ISM) approach: an overview. Research Journal of Management Sciences, 2319(2), 1171.
- Boyatzis, R. E. (1998). Transforming qualitative information: Thematic analysis & code development. Thousand Oaks: Sage Publication.
- Braun, V., & Clarke, V. (2006). »Using thematic analysis in psychology«. Qualitative research in psychology, 3(2), 77-101.
- Cunningham, S. (2002). From cultural to creative industries: theory, industry and policy implications, Media International Australia, 102(1), 54-65.
- DCMS, U. (1998). Creative industries mapping document. DCMS London.
- Hartley, J., Potts, J., Keane, M., Flew, T., Cunningham, S., (2012). Key concepts in creative industries. Sage publication.
- Hesmondhalgh, D. (2002). The cultural industries .London: Sage.
- Hornidge, A. K. (2011). Creative industries: Economic programme and boundary concept. Journal of Southeast Asian Studies, 42(2), 253-279.
- Landry, C., & Bianchini, F. (1995). The creative city (Vol. 12). Demos, 13.
- Throsby, D. (2001). Economics and culture. Cambridge university press.
- UNESCO. (2009). Framework for cultural statistics. United Nations.