Studying Organizational learning of Bank Staffs in Dorud
Subject Areas :
Maisam Latifi
1
,
Mohammad Reza Hashemi
2
1 - عضو هیات علمی
2 -
Received: 2016-07-22
Accepted : 2017-02-19
Published : 2017-02-19
Keywords:
staffs,
organizational learning,
learning,
banks,
Dorud,
Abstract :
This descriptive survey is conducted to study organizational learning process of bank staffs in Dorud city. Research statistical population included 321 staffs of understudied banks. 175 individuals were selected as research sample through using Cochran formula. Research data were collected through a questionnaire. Data were analyzed using SPSS. Research findings showed that collective learning, organizational evolution, individual empowerment, knowledge management, as well as applying information technology were more than intermediate among bank staffs in Dorud. According to research results, it concluded that organizations may cause development along with global evolutions by providing necessary requirement of permanent learning for staffs
References:
فارسی
رابینز،استیفن. (1381). تئوری سازمان (ساختار، طراحی و کاربردها) (ترجمه سیدمهدی الوانی و حسن دانائیفرد). تهران:صفار.
سبحانینژاد، مهدی، بهنام شهائی و علیرضا یوزباشی (1385)، ایجاد سازمان یادگیرنده (مبانی نظری الگوی تحقق و سنجش)، نشر یسطرون، تهران، چاپ اول.
عباسی، عنایت [و ... دیگران] (1390)، یادگیری سازمانی در دانشکده های کشاورزی استان تهران، مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دوره 2-42، شماره 2.
عبدالهی، بیژن و نوه ابراهیم، عبدالرحیم،(1385)، توانمندسازی کارکنان کلید طلایی مدیریت منابع انسانی، تهران: ویرایش.
عسگری،بهمن،پورسلطانی،حسین،مشیری، کیوان(1393)، ارنباط یادگیری سازمانی با توانمندسازی روان شناختی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران,، فصلنامه مدیریت ورزشی، دوره 6، شماره 23،178-163.
انگلیسی
Morales, V. J. G, Martin. F. J. L, SancHes, RL. (2006), strategies factors and barriers for promoting educational organizatioallearmny, Teaching and Teacher Edacation, 22.
Davenport, Elisabeth & Widen-Wulff, Gunilla. (2007). activity system, information sharing and the development of organizational knowledge in two finish firms: an exploratory syudy using activity theory, information research, 12(3),1-13.
Wang, Catherine L. &Pervaiz K. (2003). Organizational learning: A critical review. The LearningOrganization, 10(1).
_||_
Studying Organizational learning of Bank Staffs in Dorud
Abstract
This descriptive survey is conducted to study organizational learning process of bank staffs in Dorud city. Research statistical population included 321 staffs of understudied banks. 175 individuals were selected as research sample through using Cochran formula. Research data were collected through a questionnaire. Data were analyzed using SPSS. Research findings showed that collective learning, organizational evolution, individual empowerment, knowledge management, as well as applying information technology were more than intermediate among bank staffs in Dorud. According to research results, it concluded that organizations may cause development along with global evolutions by providing necessary requirement of permanent learning for staffs.
Keywords: Learning, organizational learning, staffs, banks, Dorud
فارسی
رابینز،استیفن. (1381). تئوری سازمان (ساختار، طراحی و کاربردها) (ترجمه سیدمهدی الوانی و حسن دانائیفرد). تهران:صفار.
سبحانینژاد، مهدی، بهنام شهائی و علیرضا یوزباشی (1385)، ایجاد سازمان یادگیرنده (مبانی نظری الگوی تحقق و سنجش)، نشر یسطرون، تهران، چاپ اول.
عباسی، عنایت [و ... دیگران] (1390)، یادگیری سازمانی در دانشکده های کشاورزی استان تهران، مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دوره 2-42، شماره 2.
عبدالهی، بیژن و نوه ابراهیم، عبدالرحیم،(1385)، توانمندسازی کارکنان کلید طلایی مدیریت منابع انسانی، تهران: ویرایش.
عسگری،بهمن،پورسلطانی،حسین،مشیری، کیوان(1393)، ارنباط یادگیری سازمانی با توانمندسازی روان شناختی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران,، فصلنامه مدیریت ورزشی، دوره 6، شماره 23،178-163.
انگلیسی
Morales, V. J. G, Martin. F. J. L, SancHes, RL. (2006), strategies factors and barriers for promoting educational organizatioallearmny, Teaching and Teacher Edacation, 22.
Davenport, Elisabeth & Widen-Wulff, Gunilla. (2007). activity system, information sharing and the development of organizational knowledge in two finish firms: an exploratory syudy using activity theory, information research, 12(3),1-13.
Wang, Catherine L. &Pervaiz K. (2003). Organizational learning: A critical review. The LearningOrganization, 10(1).