Subject Areas :
رحیم حیدری چیانه 1 , ناصر صنوبر 2 , حسین سعدلونیا 3
1 - دانشگاه تبریز
2 - دانشگاه تبریز
3 - دانشگاه تبریز
Keywords:
Abstract :
منابع
آنهولت، سایمون (1390) هویت رقابتی: مدیریت نویت برند برای ملل، شهرها و مناطق، ترجمه مصطفی اکبری مطلق، چاپ اول، مشهد: انتشارات طحان.
ایزدی جیران، اصغر (1393)، انسان شناسی حسها، دانشکده حقوق و علوم اجتماعی، دانشگاه تبریز..
خداداد حسینی، حمید (1391) مدیریت توزیع برند (مکاتب، ارزش گذاری، توسعه برند ملی)، چاپ اول، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
شکوئی، حسین(1386)اندیشههای نو در فلسفه جغرافیا: فلسفههای محیطی و مکتبهای جغرافیایی، جلد دوم، چاپ چهارم، تهران: مؤسسه جغرافیایی و کارتوگرافی گیتاشناسی.
صنوبر، ناصر؛ مهدی، خاتمی.(1390).مدیریت برند در مؤسسات مالی و اعتباری، تبریز، مولی علی.
قربانی، رسول (1392).جزوه برنامه ریزی مجتمعهای زیستی،دانشکده جغرافیا و برنامه ریزی، دانشگاه تبریز.
مایرز،تونی(1385)اسلاوی ژیژک، احسان نوروزی، چاپ دوم، تهراننشر مرکز.
نقی زاده، محمد (1392).هویت شهر (مبانی، مؤلفهها و جلوهها)،چاپ اول، تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی. .
لینچ، کوین (1385) سیمای شهر، ترجمه منوچهر مزینی، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
Ashworth, G. Page,S.(2011)Urban tourism research: Recent progress and current paradoxes ,Tourism Management,32,1-15.
Anh, K,P.(2012) Identifiing and improving the images of Vietnam as a tourism destination for finnish tourists, Bachelor 's thesis ,Hank university of applied science.
Anholt,S.(2010).Places,: Identity , image and reputation , Palgrave Macmillan.
Douglas ,I,(1989).the urban environment, Edward Arnold.
Farnum,J.Hall,T,Kruger,L,E.(2005).sense of pace in natural resources and tourism: an evaluation and assessment of research findings, Forest services of U.S.
Dinnie, K.(2011).city branding: Theory and cases , Palgrave Macmillan.
Holloway,L. Hubbard,P.(2001).People and Place: the extraordinary geographies of everyday life,firstpublished,Pearson Education Limited,England.
Govers,R.Go,F.(2009). Place branding: glocal , virtual and physical identities, constructed imagined and experienced, Palgrave Macmillan.
,56-78.
Grydehj,A 9 2008) Branding from above: generic cultural branding in Shetland and other islands , Island studies Journal, 3,2, 175-198.
Hubbard,P.(2006).City,Routledge,NY,USA.
Jesus,J.(2013). Visitor perception of destination Image: A case study of Palestine tourism, unpublished Master's thesis in tourism and travel management, London Metropolitan University.
Kavaritz,M.Ashworth,G,J(2005).City Branding: an effective assertion of identity or a transport marketing trick?, Royal dutch geographical society.
Konig,C.(2011)City Branding of Hongkong: Imagineering Authenticity, Stockholm university
Hassan, B,S. Abdelhamid, M, S. Bokhairy , H. (2012)perception of destination branding measures: a case study of alexanderia destination marketing organizations , Ijeas,3, 2,271-282.
Herstein, R. (2013)Thin line between country, city and region branding, Journal of vacation Marketing , 18 ,147-155.
Misuira,S.(2006) Heritage Marketing ,Elsevier,GB.
Moilanen,T.Rainisto,S (2009) How to brand nations, cities, and destinations: A planning Book for place branding,Palgrave Macmillan.
27-Quinlan,T(2008) A stakeholder approach to the branding of urban tourism destination, unpublished master of art thesis, Waterford institute of technology.
28-Richards,G.Wilson,J.(2007) Tourism , Creativity and development, Taylor & Francis.
Riza, M. Dorati, N, Fasli , M.(2011). City branding and identity , Asia pacific international conference on environment-Behavior studies, Famagusta,North Cyprus.
Sevin,E (2014) understanding cities through city brands: city branding as a social and semantic method ,Cities ,38,47-56.
Trancik,R. (1986) finding lost spaces: theories of urban design, Willey & Sons ,USA.
Zhang, L. Zhao, S.(2009). city branding and the Olympic effect: a case study of Beijing , Cities , 26, 245-254.