Using DEMATEL to Evaluation model of Students' ARCHITECTURAL Design Projects
Subject Areas : architecture
1 - Assistant professor, Department of Architecture, Hidaj branch of Islamic Azad University, Hidaj, Iran
Keywords:
Abstract :
1. آرش پور، آسیه؛ و طالبی، داود. (1392). ارزیابیعملکرد آموزشی با رویکرد مقایسه ای تحلیل شبکه ای و DEMATEL. چشم انداز مدیریت صنعتی، 3(10)، 85-100.
2. بازرگان، عباس. (1369). ارزیابی آموزشی و کاربرد آن در سوادآموزی. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
3. بازرگان، عباس. (1374). ارزیابی درونی دانشگاهی و کاربرد آن در بهبود مستمر کیفیت آموزش عالی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 3(3و4)، 1-22.
4. خیر اللهى، مهران. (1392). دست نگاره هاى خیالى در فرآیند طراحى معماری. هویت شهر، 7(14)، 71-82.
5. رضایی، محمود. (1393). بازنگری فرایند طراحی (رمزگشایی «قیاس» به عنوان روش اصلی آفرینش فضا و فرم). هویت شهر، 8(18)، 71-80.
6. رئیس دانا، فرخ لقا. (1370). معرفی مفاهیم تحقیق و ارزشیابی و بیان مهمترین وجوه تشابه و افتراق آنها، تعلیم و تربیت، 7(25)، 32-52.
7. سامه، رضا؛ و ایزدی، عباسعلی. (1393). سازوکار داوری و سنجش طراحی در آموزش معماری: پیشنهاد مدلی برای ارزیابی فرآیند و ارزشیابی طرح در تعامل استاد و دانشجو. انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران، 5(8)، 1-13.
8. سیف، علی اکبر. (1380). اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی. تهران: نشر دوران.
9. لیتکوهی، ساناز. (1392). بررسی رابطه بین سابقه تحصیلی دانشجویان معماری و قضاوت پروژه پایانی آنان، انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران، 4(6)، 77-87.
10. مرتضوی، شهرناز. (1374). طراحی الگوی مناسب ارزیابی درونی به منظور بهبود کیفیت آموزشی. مجموعه مقالات سمینار بهبود کیفیت آموزش عالی. (صفحه 295-307). تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
11. مهدی زاده سراج، فاطمه؛ و مردمی، کریم. (1387). معیارهای قضاوت پروژههای طراحی معماری. مجموعه مقالات آموزش معماری. سومین همایش آموزش معماری: « بررسی چالش ها، جستجوی راه کارها». آبان 19، (ص 491- 514). تهران: پردیس هنرهای زیبا.
12. میرریاحی، سعید. (1385). داوری طراحی معماری و پیامدهای آن، صفه، 15(42)، 86-97.
13. میرریاحی، سعید. (1387). تأملی بر شیوه ارزشیابی و داوری در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه آدلاید استرالیا. صفه، 17(47) ، 43-50.
14. میرریاحی، سعید. (1388). سنجش مهارتهای طراحی در آموزش معماری. صفه، 19(49)، 61-68.
15. ندیمی، حمید. (1389). نگاهی به ارزیابی طرح های معماری. صفه، 20(50)، 9-20.
16. نوازه، ژرژ؛ و کاورنی، ژان پل. (1376). روانشناسی ارزشیابی تحصیلی. (حمزه گنجی، مترجم). تهران: اطلاعات.
17. نورانی پور، رحمت الله. (1372). مفهوم کیفیت و چهار بعد کیفی آموزش عالی. مجموعه مقالات سمینار بهبود کیفیت آموزش عالی. (ص 308- 321). تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
18. Bloom, B.S. (1971). Handbook on Formative & Summative Evaluation of Student Learning. NewYork: MacGrowHill.
19. Frederickson, M.P. (1993). Gender and Racial Bias in Design Juries. Journal of Architectural Education, 47(1), 38-48.
20. Gray, L. R. (1991). Educational Evaluation & Measurement. NewYork: Macmillan International.
21. Hassanpour, B., Utaberta, N., Zaharim, A. & Abdullah, N. G. (2011). Students’ Perception of the Evaluation System in Architecture Studios. International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering, 5(5), 494-500.
22. House, E.R. (1983). Assumption Underlaying Evaluation Models. Boston: Klawer Nijhoff.
23. Hsu, C.W., Kuo, T. C., Chen, S. H., & Hu, A. H. (2013). Using DEMATEL to develop a carbon management model of supplier selection in green supply chain management. Journal of Cleaner Production, 56, 164-172.
24. Khakzand, M.., & Azimi, M. (2015). Metaphor: a creative aid in architectural design process. International Journal of Architectural Engineering & Urban Planning, 25 (2), 67-75.
25. Markus, J. (2003). Student Assessment and Evaluation in Studio Art. Research in Ontario Secondary Schools, 8(1), http://legacy.oise.utoronto.ca/research/field-centres/TVC/ RossReports/vol8no1.htm.
26. Seymour, M. (2008). Beginning Design Students’ Perception of Design Evaluation Techniques. Beginning Design Student. 24th National Conference on the Beginning Design Student. March, (pp.1-9). Atlanta: Georgia Institute of Technology.
27. Utaberta, N., Hassanpour, B., & Bahar, M. A. (2013). An Evaluation of Criteria-Based Assessment and Grading in Architecture Design. Research Journal of Applied Sciences, Engineering and Technology, 5(2), 346-352.
28. Uzunoglu, K., & Uzunoglu, S. (2011). Project evaluation process with classified objective criteria in architectural education. Social and Behavioral Sciences. 28, 1004 – 1010.
29. Webster, H. (2007). The Analytics of Power: Re-presenting the Design Jury. Journal of Architectural Education, 60(3), 21–27.
30. Worthen, B.R., & Sanders, J. R. (1987). Educational evaluation: Alternative approaches and practical guidelines. New York: Longman.