Subject Areas : Applied Economics
مریم عباسی 1 , عباس امبنی فرد 2
1 - دانشجوی دکتری اقتصاد نفت و گاز دانشگاه آزاد اسالمی واحد مرودشت
2 - دکترای اقتصاد دانشگاه آزاد اسالمی واحد شیراز
Keywords:
Abstract :
اسماعیل نیا، علی اصغر و اختیاری نیکجه، سارا. (1391)، بررسی میزان اثرات بازگشتی بهبود راندمان خودروها بر مصرف سوخت، فصلنامه مطالعات اقتصاد انرژی، 9(34): 213-185.
امامی میبدی، علی. قاسمی، عبدالرسول. گلچین فر، علیرضا. (1388)، عوامل موثر بر قیمت گاز مصرفی در بخش خانگی کشور، فصلنامه پژوهش ها و سیاست های اقتصادی، 17(52): 94-69.
بابازاده، محمد. قدیمی دیزج، خلیل. قربانی، وحید. (1393)، برآورد تابع تقاضای کوتاه مدت و بلندمدت گاز طبیعی در بخش خانگی، فصلنامه مدلسازی اقتصادی، 7(1): 113-101.
ترازنامه انرژی، وزارت نیرو، دفتر برنامه ریزی کلان برق و انرژی.
خاکی، غ. ر. (1386)، شیوه نامه تدوین طرح و نقد تحقیق، انتشارات بازتاب.
خوشکلام خسروشاهی، موسی. (1394)، اثرات بازگشتی مربوط به بخش های اقتصادی و خانوارها در نتیجه ارتقاء کارایی مصرف گازوئیل، فصلنامه پژوهش ها و سیاست های اقتصادی، 23(74): 54-31.
دل انگیزان، سهراب؛ خانزادی، آزاد و حیدریان، مریم. (1393)، بررسی اثرات تغییر قیمت سوخت بر تولید گازهای گلخانه ای در بخش حمل و نقل جادهای ایران، رویکرد حداقل مربعات پایدار (RLS)، فصلنامه اقتصاد مقداری (بررسیهای اقتصادی سابق)، 11(4): 77-47.
دل انگیزان، سهراب؛ خانزادی، آزاد و حیدریان، مریم. (1396)، برآورد و تحلیل اثرات بازگشتی مستقیم ناشی از بهبود کارایی مصرف سوخت در بخش حمل و نقل جاده ای ایران، فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات اقتصادیِ کاربردی ایران، 6(21): 172-149.
شرزهای، غلامعلی و ابراهیم زادگان، ههژار. (1390)، برآورد اثر بازگشت افزایش کارآیی انرژی در ارتباط با مصرف خانوارها و انتشار دی اکسیدکربن در ایران، فصلنامه مطالعات اقتصاد انرژی، 8(30): 61-33.
منظور، داود؛ آقابابایی، محمدابراهیم و حقیقی، ایمان. (1390)، تحلیل اثرات بازگشتی ناشی از بهبود کارآیی در مصارف برق در ایران: الگوی تعادل عمومی محاسبه پذیر، فصلنامه مطالعات اقتصاد انرژی، 28: 23-1.
نوفرستی، محمد. (1378)، ریشه واحد و همجمعی در اقتصاد سنجی، مؤسسه خدمات فرهنگی رسا، تهران.
Belaïd, F. Bakaloglou, S. Roubaud, D. (2018), Direct rebound effect of residential gas demand: Empirical evidence from France, Energy Policy, 115: 23-31.
Li, K. and Lin, B. (2015). “Heterogeneity in rebound effects: Estimated results and impact of China’s fossil-fuel subsidies”, Applied Energy, 149, 148-160.
Linn, J. (2013). “The Rebound Effect for Passenger Vehicles”, Resources for the Future, Washington, DC 20036.
Sorrell, S.; Dimitropoulos, J. and Sommerville, M. (2009). “Empirical estimates of the direct rebound effect: A review”, Energy Policy, 37, 1356-1371.
Wang, H.; Zhou, D. Q. and Zha, D. L. (2012). “Direct rebound effect for passenger transport: Empirical evidence from Hong Kong”, Applied Energy, 92, 162-167.
Wang, Z.; Han, B. and Lu, M. (2016). “Measurement of energy rebound effect in households: Evidence from residential electricity consumption in Beijing, China”. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 58, 821-861.
Zhang, Y. J.; Peng, H. R.; Liu, Z. and Tan, W. (2015). “Direct energy rebound effect for road passenger transport in China: A dynamic panel quantile regression approach”. Energy Policy, 87, 303-313.