The examination of effect of earnings persistence and profitability on disclosure level of Corporate Social Responsibility listed in Stock Exchange in Tehran
Subject Areas : Management AccountingPedram Imani 1 , Zohreh Hajiha 2 , Zahra Amirhosseyni 3
1 - کارشناس ارشد گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس، تهران، ایران.
2 - - دانشیار ،گروه حسابداری و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق ، تهران، ایران
3 - استادیار، گروه مدیریت مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس ، تهران، ایران.
Keywords: Social responsibility, Earning Quality, Gain stability, Corporate Profitability,
Abstract :
Corporate Social Responsibility (CRS) is sensitive and significant issue in recent years and consider as a major factor in the survival of any organization. The aim of this study is to investigate the relationship the Earning Quality, Profitability and Disclosure Social Responsibility in listed companies in the Tehran Stock Exchange. To measure earnings qualities, Profitability and Corporate responsibility have been used an American Institute standard known as K.L.M which ranks organizations based on social and environmental standards every year. The study population includes all companies listed on the Stock Exchange in Tehran that after studying and investigating among them have been selected and chosen 100 companies. Sampling done based on Systematic elimination and for all estimates have been used EViews8 software. This study is, Practical Research and has Deductive-inductive approach and Solidarity belongs to regression analysis. Disclosure Social Responsibility consider as a bridge between business units and stakeholders. Hypothesis test results indicate a positive and significant relation of Earning Quality and profitability of companies with Disclosure Social Responsibility.
* اصلانی، عظیم و همکاران(1393)." بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی بر کیفیت سود شرکت های گروه محصولات شیمیایی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران"، اولین کنفرانس اقتصاد و مدیریت کاربردی با رویکرد ملی.
* بنی مهد، بهمن و نیکومرام، هاشم (1388). تئوریهای حسابداری، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران.
* جعفری، محمد رضا، (1372). " تئوری حسابداری اجتماعی "، نشریه بررسی های حسابداری، شماره 5.ص 78-89.
* جهانخانی، علی و احمد ظریف فرد(1384)، " آیا مدیران و سهامداران از معیار مناسبی برای اندازه گیری ارزش شرکت استفاده میکنند؟"، تحقیقات مالی، سال دوم. شماره 7و8. ص41-66.
* حساس یگانه، یحیی و قدرت الله برزگر(1394)." مدلی برای افشاء مسئولیت اجتماعی وپایندگی شرکت ها و وضعیت موجود آن در شرکت های پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران"فصل نامه بورس اوراق بهادار،شماره29،سال هشتم.ص 94-106.
* حساس یگانه، یحیی و قدرت الله برزگر (1393). "مبانی نظری مسئولیت اجتماعی شرکت ها و پارادایم تحقیقاتی آن در حرفه حسابداری"، فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری مدیریت، سال هفتم، شماره بیست و دوم. ص 109 – 133.
* پورعلی، محمدرضا(1393)."بررسی رابطه بین افشاء مسئولیت اجتماعی و مالکیت نهادی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران"، فصلنامه علمی پژوهشی دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، سال سوم، شماره10، ص 135-150.
* خوزین، علی(1393)." گزارشگری پایداری: کاربرد نظریه ذینفعان در ایران "، رساله دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران.
* رحیمیان، نظام الدین و همکاران(1391). " بررسی کیفیت سود و عدم تقارن اطلاعاتی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران "، مجله دانش حسابداری. دوره 3. شماره 10. ص 157 - 181
* سیرانی، محمد(1379). "نگاهی به تئوری نمایندگی در حسابداری ". مجله حسابدار، شماره 140.
* صالحی، عمران و ابراهیم ثابتی(1391) " فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، سال چهارم، شماره دوم.ص 1 - 36
* صفر زاده، محمد حسین(1392). " تاثیر رعایت حقوق سهامداران بر کیفیت سود" ، پژوهش های تجربی حسابداری سال سوم، شماره 9 .ص 147-172
* قربانی؛بهزاد، داریوش فروغی، هادی امیری، سید عباس هاشمی(1392). کیفیت گزارشگری مالی و نوسان بازده غیرمتعارف سهام، دوره 6، شماره1، صفحه 45-61
* ظریف فرد، احمد(1387). " شناسایی و تحلیل عوامل مرتبط با ارزیابی کیفیت سود بنگاه های اقتصادی " رساله دکتری، دانشگاه تهران .ص1-8.
* علوی طبری، سیدحسین. مجتهدزاده، ویدا و سایر همکاران (1388). "بررسی رابطه بین کیفیت سود و سود تقسیمی" بررسیهای حسابداری و حسابرسی . شماره 55 ،ص125-9
* نمازی، محمد(1384)." بررسی کاربرد های تئوری نمایندگی در حسابداری مدیریت " ، مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، شماره دوم.ص 75-95
* یزدانی، سیما(1391)." کیفیت سود ". دومین کنفرانس بین المللی مشاوران و مدیران مالی، دانشگاه تهران.
* Bénabou, R., Tirole, J. (2010). Individual and corporate social responsibility. Economica, 77(305), PP. 1- 19.
* Boonstoppel.A , (2011) , “The Relationship between Corporate Social Responsibility and Financial Performance: An Empirical Study of Companies Included in the Dow Jones Sustainability Index”, Master Thesis, Erasmus University Rotterdam ,Erasmus School of Economics ,Accounting, Auditing and Control.PP.1-9
* Cho, S. Y.; Lee, C., Pfeiffer, R. J. Jr. (2013). Corporate social responsibility performance andinformation asymmetry. Journal of Accounting and Public Policy, 32, PP.71-83.
* Choi, J-S; Kwak, Y-M; Choe, CHongwoo.(2010). Corporate Social responsibility and Corporate Financial Performance: Evidence from Korea. Australian Journal of Management, 53 (3) ,291-311.
* Friedman, M. (1970). The social responsibility of business is to increase its profits. The New York Times Magazine.September 13, 32-33, 122, 124, 126.
* Garriga,E, Dome`nec, M (2004)” Corporate Social Rsponsibility Theories: Mapping the Territory” , Journal of Business Ethics 53: 51–71, 2004.
* Geva. A,.(2008), “Three Models of Corporate Social Responsibility: Interrelationships between Theory”, Research, and Practice. Business and Society Review. Vol.113, PP.1-41.
* Kraten, M (2014). Sustainability The Accounting Perspective. March. The CPA Journal.PP.11-14.
* Kruger, P. (2015). Corporate goodness and shareholder wealth. Journal of Financial Economics 115 (2), PP.304-329.
* Mishra, Dev R,. Sadok El Ghoul. , Omran Guedhami. , Chuk C. Y. Kwok. , (2011). Does Corporate Social Responsibility Affect the Cost of Capital?. Journal of Banking & Finance , Vol. 35, Issue 9, pp. 2388-2406.
* Motakben., Elefanti, M., Valotti, G.(2016) , “Social Responsibility and Disclosure “,APPAM International Conference :Collaboration Among Government, Market, and Society: Forging Partnerships and Encouraging Competition , Fudan University, Shanghai, China , May 26-27.
* Preston, L. E., O’Bannon, D. P. (1997). The corporate social-financial performance relationship.Business and Society, 36(4), PP. 419-429.
* Salewski, M, and H Zulch (2013). “The Association between Corporate Social Responsibility (CSR) and Earnings Quality”, available online on: www.ssrn.com.PP. 16-25
* Schipper, K. and Vincent, L. (2003). Earnings Quality. Accounting Horizons. 17, 97-110