Designing a Model with the Dimensions of Effective factors and Quality Results of the Bank's Relationship with Corporate Customers
Subject Areas :
Journal of Iranian Social Development Studies
Hamidreza Ne'mati
1
,
Karim Hamdi
2
,
Seyed Abbas Heydari
3
,
Mohammad Hassan Behzadi
4
1 - PhD Student in Marketing Management, Department of Business, School of Management, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
2 - Member of the Faculty of Commerce, Faculty of Management, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
3 - Member of the Faculty of Commerce, School of Management, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
4 - Faculty member of the Department of Statistics, Faculty of Mathematics and Statistics, Science and Research Branch of Islamic Azad University, Tehran, Iran
Received: 2021-02-21
Accepted : 2021-02-21
Published : 2021-02-19
Keywords:
bank relationship with corpora,
corporate customers,
Bank service quality,
Abstract :
The main issue of the present study is "designing a model with the dimensions of effective factors and quality results of the bank's relationship with corporate customers". The researcher is trying to answer the question of how banks can establish long-term and stable relationships with their corporate customers. And what are the most important factors and results of creating such relationships? The research is applied-developmental in terms of purpose and mixed (quantitative and qualitative) in terms of method. Both library and field methods were used to collect the required data. Data collection tools are also: review of documents, interviews and questionnaires. The statistical population of Bank Mellat's customers' research was at the level of Tehran province branches, which formed 1,200 company holdings. Using Cochran's formula, 291 senior managers (CEO, Chief Financial Officer, Administrative Vice President, Procurement Deputy and Chief Accountant) Bank Mellat's customers in the branches of Tehran province as a sample size, participated in this study. The collected data were analyzed by descriptive and inferential methods through SPSS 16 and Smart PLS software. In this research, data were analyzed to describe the data from descriptive statistics, and in inferential analysis by factor analysis. According to the confirmation of the questions by the experts, the content validity of the questionnaire was confirmed and also the calculated Cronbach's alpha coefficient of the whole questionnaire was 98%, which indicates the desired reliability. Finally, employee behavior, competence and skills of employees, innovation in banking services, profits and facilities, and finally how to respond and provide banking services; Under the title of components and dimensions, "model with dimensions of effective factors and quality results of the bank's relationship with corporate customers" was accepted.
References:
اسلامیه، فاطمه، محمدداودی، امیرحسین(1393). ارزیابی سطح صلاحیت ها و مهارت های حرفهای مدیران مدارس ابتدایی و رابطه آن با تعهد و دلبستگی شغلی معلمان، نشریه علمی – پژوهشی آموزش ارزشیابی، سال هفتم، شماره 27، صص103 – 116.
اکرامی، حمید، هوشیار، وجیهه(1395). شناسایی و تبیین شایستگیهای مدیران مدارس متوسطه (مورد مطالعه : مدارس متوسطه ناحیه 4 مشهد، فصلنامه خانواده و پژوهش شماره سی و دو صص 8 – 31.
امید، محمد حسین(1396). چهارمین کنگره ملی آموزش، مهارت و فناوری و اشتغال.
بروجردی علوی، مهدخت، فرقانی، محمدمهدی، رنجبر، محبوبه(1395). الگوی شایستگی مدیران روابط عمومی با بهره مندی از رویکردهای نظری علم مدیریت و ارتباطات، فصلنامه مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، شماره یک، صص 129 - 146.
پناهی، سیده معصومه، پورکریمی، جواد، رمضان، مجید(1397). ارائه الگوی شایستگی حرفهای مدیران پژوهشی در سازمان های پژوهش محور، فصلنامه پژوهش های مدیریت منابع انسانی، دوره 8شت، شماره یک صص 46 – 24.
پورکریمی، جواد، قارلقی، سجاد، هماینی دمیرچی، امین، کرمی، محمدرضا(1396). اثر میانجی تعهد حرفهای در رابطه بین صلاحیت حرفهای و عملکرد شغلی(مورد مطالعه : کارشناسان آموزش دانشگاه تهران)، مجله پژوهشی مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره پانزده، شماره چهار صص 833 – 856.
پورکریمی، جواد، کرامتی، محمدرضا، محمدی، علی رضا(1396). طراحی و تبیین صلاحیت های حرفهای کارشناسان منابع انسانی، فصلنامه علمی – پژوهشی مطالعات مدیریت(بهبود و تحول)، سال بیست و شش، شماره 86 صص 61 – 96.
Abykanova, Bakytgul, Tashkeyeva, Gulmira, Idrissov, Salamat, Bilyalova, Zhupar, Sadirbekiva, Dinara (2016). Professional Competence of a Teacher in Higher Educational Institution, International Journal of Environmental & Sience Education, 2016, vol. 11 Ni 8 2197 – 2206.
Aslami, Mahboubeh, Esmaeili, Zohreh, Saeidipour, Bahman, Sarmadi, Mohamad Reza (2016). A Model for Professional Competency of Instructors in E – Lerning Environments Using Meta – Synthesis Method, International Journal of Humanities and Cultural Studies, pp. 2727 – 2738.
B.K. Punia Bhardwaj, Anand (2013). Manegerial Competencies and their Influence on Managerial Performance: A Litrature Review. International Journal of Advanced Research in Management and Social Sciences, Vol.2 No. 5. www.garph.co.uk.
Baitukayeva Altynay, Baitukayeva, Dana, Aktayev Erkin, Shagirova K. Krykbaeva S.(2015), Formation Of The Professional Competence Of The Future Specialists, . www.elsevier.com. Studies in Educational Evaluation.
Barakiska, Aneta (2015). The Need of Strengthening the Pedagogical Competencies in Teaching from the English Teachers' Perspective, International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education, Vol. 3, No. 1 .www.ijcrsee.com.
Bayarystanova, Elmira, Arenova, Asyl, Nurmuhametova, Raushan (2014), Education System Management and Professional Competence of Managers. www.sciencedirect.com. Procedia – Social and Behavioral Science 140, pages 427 – 431.
Collin, Audrey (2015). Managers Competene: Rhetoric, Reality and Research, www.emeraldinsight.com.
Evans, L (2014). Leadership for Professional Development and Learning: Enhancing Our Understanding of How Teachers Develop. Cambrige Journal of Education, 44, pp 179 – 198, http://eprints.whiterose.ac.uk/
Fresko, Barbara, Rubinstein Reich, Lena, Eriksoon Sjoo, Tina, Sild Lonroth, Carina (2013). Developing Narratives as a Pedagogical Approach to Fostering Professional Interpersonal Competences. www.elsevier.com, Studies in Educational Evaluation 39 pages 232 – 239.
_||_
اسلامیه، فاطمه، محمدداودی، امیرحسین(1393). ارزیابی سطح صلاحیت ها و مهارت های حرفهای مدیران مدارس ابتدایی و رابطه آن با تعهد و دلبستگی شغلی معلمان، نشریه علمی – پژوهشی آموزش ارزشیابی، سال هفتم، شماره 27، صص103 – 116.
اکرامی، حمید، هوشیار، وجیهه(1395). شناسایی و تبیین شایستگیهای مدیران مدارس متوسطه (مورد مطالعه : مدارس متوسطه ناحیه 4 مشهد، فصلنامه خانواده و پژوهش شماره سی و دو صص 8 – 31.
امید، محمد حسین(1396). چهارمین کنگره ملی آموزش، مهارت و فناوری و اشتغال.
بروجردی علوی، مهدخت، فرقانی، محمدمهدی، رنجبر، محبوبه(1395). الگوی شایستگی مدیران روابط عمومی با بهره مندی از رویکردهای نظری علم مدیریت و ارتباطات، فصلنامه مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، شماره یک، صص 129 - 146.
پناهی، سیده معصومه، پورکریمی، جواد، رمضان، مجید(1397). ارائه الگوی شایستگی حرفهای مدیران پژوهشی در سازمان های پژوهش محور، فصلنامه پژوهش های مدیریت منابع انسانی، دوره 8شت، شماره یک صص 46 – 24.
پورکریمی، جواد، قارلقی، سجاد، هماینی دمیرچی، امین، کرمی، محمدرضا(1396). اثر میانجی تعهد حرفهای در رابطه بین صلاحیت حرفهای و عملکرد شغلی(مورد مطالعه : کارشناسان آموزش دانشگاه تهران)، مجله پژوهشی مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره پانزده، شماره چهار صص 833 – 856.
پورکریمی، جواد، کرامتی، محمدرضا، محمدی، علی رضا(1396). طراحی و تبیین صلاحیت های حرفهای کارشناسان منابع انسانی، فصلنامه علمی – پژوهشی مطالعات مدیریت(بهبود و تحول)، سال بیست و شش، شماره 86 صص 61 – 96.
Abykanova, Bakytgul, Tashkeyeva, Gulmira, Idrissov, Salamat, Bilyalova, Zhupar, Sadirbekiva, Dinara (2016). Professional Competence of a Teacher in Higher Educational Institution, International Journal of Environmental & Sience Education, 2016, vol. 11 Ni 8 2197 – 2206.
Aslami, Mahboubeh, Esmaeili, Zohreh, Saeidipour, Bahman, Sarmadi, Mohamad Reza (2016). A Model for Professional Competency of Instructors in E – Lerning Environments Using Meta – Synthesis Method, International Journal of Humanities and Cultural Studies, pp. 2727 – 2738.
B.K. Punia Bhardwaj, Anand (2013). Manegerial Competencies and their Influence on Managerial Performance: A Litrature Review. International Journal of Advanced Research in Management and Social Sciences, Vol.2 No. 5. www.garph.co.uk.
Baitukayeva Altynay, Baitukayeva, Dana, Aktayev Erkin, Shagirova K. Krykbaeva S.(2015), Formation Of The Professional Competence Of The Future Specialists, . www.elsevier.com. Studies in Educational Evaluation.
Barakiska, Aneta (2015). The Need of Strengthening the Pedagogical Competencies in Teaching from the English Teachers' Perspective, International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education, Vol. 3, No. 1 .www.ijcrsee.com.
Bayarystanova, Elmira, Arenova, Asyl, Nurmuhametova, Raushan (2014), Education System Management and Professional Competence of Managers. www.sciencedirect.com. Procedia – Social and Behavioral Science 140, pages 427 – 431.
Collin, Audrey (2015). Managers Competene: Rhetoric, Reality and Research, www.emeraldinsight.com.
Evans, L (2014). Leadership for Professional Development and Learning: Enhancing Our Understanding of How Teachers Develop. Cambrige Journal of Education, 44, pp 179 – 198, http://eprints.whiterose.ac.uk/
Fresko, Barbara, Rubinstein Reich, Lena, Eriksoon Sjoo, Tina, Sild Lonroth, Carina (2013). Developing Narratives as a Pedagogical Approach to Fostering Professional Interpersonal Competences. www.elsevier.com, Studies in Educational Evaluation 39 pages 232 – 239.