Subject Areas :
جعفر ترک زاده 1 , مهدی محمدی 2 , فرشته رنجبر 3 , سمیه مزگی نژاد 4
1 - دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران. (نویسنده مسئول)
2 - دکتری برنامه ریزی درسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
3 - کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
4 - دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
Keywords:
Abstract :
آب روشن، میلاد. (1393). بررسی رابطه بین ادراک اعضای هیات علمی از سرمایه اجتماعی دانشگاه و دستاوردهای تحصیلی دانشجویان- مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه شیراز.
اولسون، متیو و هرگنهان، بی. آر. (1397). مقدمهای بر نظریههای یادگیری، ترجمه علی اکبر سیف، تهران: انتشارات دوران.
بنیسی، پریناز. دلفانآذری، قنبرعلی و بنیسی، وحید. (1389). رابطه هوش هیجانی با سبکهای حل مسأله و سلامت عمومی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 12، فصلنامه آموزش و ارزشیابی، 3 (10): 156-135.
پورهادی، سمانه. کمالی، محمد. خالصی، نادر و اکبرفهیمی، ملامت. (1388). تعیین توان انگیزشی مشاغل حوزه توانبخشی در مراکز بهزیستی استان تهران بر اساس شاخص انگیزش بالقوه مشاغل، فصلنامه مدیریت سلامت، 12 (37): 64-57.
ترکزاده، جعفر و محترم، معصومه. (1392). تدوین و اعتباریابی مقیاس ارزیابی کیفیت فرآیند یاددهی و یادگیری، فصلنامه علمی- پژوهشی آموزش در علوم انتظامی، 2 (3): 86-67.
ترکزاده، جعفر. مرزوقی، رحمتالله. محمدی، مهدی و محترم، معصومه. (1393). بررسی عوامل مؤثر بر ارزشیابی از اساتید از دیدگاه دانشجویان دانشگاه شیراز، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 4 (7): 164-139.
ترکزاده، جعفر. مرزوقی، رحمتاله. محمدی، مهدی و کرماج، ولی احمد. (1397). رابطه شایستگیهای مدرسان با تجارب دوره و دستاوردهای تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، فصلنامه تدریس پژوهی، 6 (1): 119-99.
ذاکری، علیرضا. کرد نوغابی، رسول و صدرالاشرفی، مسعود. (1389). بررسی فرآیندهای یاددهی - یادگیری در آموزشهای فنی و حرفهای، فصلنامه فناوری آموزش، 5 (1): 11-1.
زینعلی، فاطمه. (1391). بررسی رابطه بین نوع ساختار سازمانی و پتانسیل انگیزشی تحصیلی دانشجویان با واسطهگری جو کلاسی در دانشگاه شیراز، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه شیراز.
شکورنیا، عبدالحسین. علیجانی، هوشنگ. نجار، شهناز و الهامپور، حسین. (1393). رابطه رضایت از تحصیل با رویکردهای مطالعه و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری و مامایی، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14 (2): 109-101.
محمدی، مهدی. ناصری جهرمی، رضا. رحمانی، هادی و معینی شهرکی، هاجر. (1391). ارائه مدل توضیحی ادراک دانشجویان از کیفیت مسئولیتهای استادان، برنامه درسی پنهان و دستاوردهای آنان از تحصیل در دانشگاه، فصلنامه پژوهشهای برنامه درسی، 2 (1): 181-153.
محمدی، مهدی. ترکزاده، جعفر و ستودهفر، سلیمه. (1393). تدوین و اعتباریابی نظام جامع یاددهی-یادگیری در آموزش عالی، مجله پژوهشهای برنامه درسی، 4 (2): 116-93.
نوذری، معصومه. (1392). بررسی رابطه بین اهداف تدریس اعضای هیأت علمی و دستاوردهای تحصیلی دانشجویان دانشگاه شیراز، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه شیراز.
فیروزنیا، سمانه. یوسفی، علیرضا و قاسمی، غلامرضا. (1388). ارتباط انگیزش تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مجله آموزش در علوم پزشکی، 9 (1): 84-79.
Areepattamannil, S. (2011). Academic self-concept, academic motivation, academic engagement, and academic achievement: A mixed methods study of Indian adolescents in Canada and India, PhD dissertation, Queen's University, Ontario, Canada.
Bishop, M. (2010). Reinventing undergraduate education: A blue print for American's research universities, http://notes.CC.sunysb.du/press/boyer. nsf
Carini, M., Kuh, G, D., & Klein, S, P. (2015). Student engagement and student learning: testing the linkages, Research in Higher Education; 47 (1): 1-32.
Clark, M. H., & Schroth, C. A. (2010). Examining relationships between academic motivation and personality among college students, Journal of Learning and Differences, 20: 19–24.
Griffin, K. (2016). Striving for Success: A Qualitative Exploration of Competing Theories of High-Achieving Black College Students' Academic Motivation, Journal of College Student Development, 47: 384-400.
Hanson, J. (2003). Encouraging Lecturers to Engage with New Technologies in Learning and Teaching in a Vocational University: the Role of Recognition Reward, Journal of Higher Education Management and Policy, 15 (3): 135-149.
Hardy, LS. (2005). Linear relationship between campus environment, involvement and educational outcomes at tribally controlled community college [Dissertation]. University of Memphis.
Kezar, A. & Kinzie, J. (2006). Examining the ways institutions can create student engagement: The role of mission, Journal of College Student Development, 47 (2): 149-172.
Kuh, G. D., Kinzie, J., Schuh, J. H., Whitt, E. J., & Associates (2005). Student success in college: Creating conditions that matter, San Francisco: Josses-Bass Publishers.
Lee, J.Q. (2010). The relationship between future goals and achievement goal orientations: An intrinsic–extrinsic motivation perspective, Journal of Contemporary Educational Psychology, 30: 1-16.
Liljeberg, J. Freidentfelt, E., klund, J. M., Fritz, M. & Klinteberg Britt. A. (2010). Poor school bonding and delinquency over time: Bidirectional effects and sex differences, Journal of Adolescenc, 54: 1-9.
Lovat, T. & Toomey, R. (Eds). (2009). Values education and quality teaching: The double helix effect, Springer Science & Business Media.
Maulana, R., Opdenakker, M., & Bosker,R. (2016) .Teachers instructional behaviors as important predictors of academic motivation: and links across the school year, Learning and Individual Differences, 50: 147-156.
Mersha, Y., Bishaw, A. & Tegegne, F. (2013). Factors affecting female students’ academic achievement at Bahir Dar University, Journal of International Cooperation in Education, 15 (3): 135-148.
Rubin, S. (2017) .The relationship between academic motivation and parenting styles in multiple socioeconomic status areas, Theses and Dissertation, 5 (15): 1-59.
Tam, M. (2004). Using Students’ Self-reported Gains as a Measure of Value-added, Quality in Higher Education, 10 (3): 253-260.
Williams, J.M. (2007). College student experiences questionnaire research program, 47th annual forum of the association for institutional research. Kansas city, MO. 63.
Zdena, R. & Saraka, M. (2014). Motivation to study and work with talented students, Social and Behavioral Sciences, 114: 234 – 238.