Subject Areas :
فرناز استانه 1 , مرضیه حیدری 2
1 - کارشناسی ارشد، گروه علوم تربیتی، واحد اباده، دانشگاه ازاد، اباده، ایران
2 - گروه علوم تربیتی، واحد آباده، دانشگاه ازاد اسلامی، اباده، ایران
Keywords:
Abstract :
اسماعیلی، محمدرضا. کتابیان، شهره و خداداد، شعله. (1391). رابطه خودکارآمدی با سبک مدیریت لاکس معلمان تربیت بدنی آموزش و پرورش تهران، مجله مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش، 1(1):21-28.
اصلانی، خالد. امان الهی، عباس. سعیدی، زهره. سرداری نسب، کبری. (1393). رابطه اشتیاق کاری، خودکارآمدی در مدیریت تعارض کار- خانواده، حمایت خانواده و حمایت همکاران با فرسودگی شغلی در کارکنان ادارات دولتی شهر اهواز، مشاوره کاربردی، 3(2): 79-92.
الوانی، سید مهدی. (1374)، مدیریت عمومی، تهران: نشر نی.
ابوالقاسمی، عباس. مرادی سروش، محمد. نریمانی، محمد. زاهد، عادل. (1390). رابطه ابتکار شخصی، جهت گیری مذهبی و سرمایه اجتماعی سازمانی با عملکرد شغلی کارکنان مراکز تولیدی، نشریهدانشوپژوهشدرروانشناسیکاربردی، 12(43): 94-86.
بیاناتی، محمد. (1390). مدلروابطسبکهایانگیزشی، خودکارآمدیوخودتنظیمیتحصیلیدانشآموزانمقطعمتوسطه کرج، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
حسینی، فاطمه. هادیزاده، سمیه. محمدی، الهه. (۱۳۹۷). تاثیر اشتیاق کاری بر عملکرد: نقش واسطه ای دلبستگی شغلی (مطالعه موردی: شرکت هواپیمایی ایران ایرتور)، دومین همایش بین المللی مدیریت، حسابداری، اقتصاد و علوم اجتماعی، همدان.
خاچیان، آلیس. منوچهری، هومان. پازارگادی، مهرنوش. اکبرزاده باغبان، علیرضا. (1391). چالش های مدیریت تغییر، تجارب مدیران در دانشکدههای پرستاری و مامایی: مطالعه ای کیفی، فصلنامهحیات، 18(1): 79-88.
خاکپور، عباس. یمنی، محمد. پرداختچی، محمدحسن. (1387). رابطه بین ویژگیهای الگوی پنج عاملی شخصیت با دو بعد عملکرد شغلی زمینهای و وظیفهای مدیران مدارس راهنمایی، فصلنامهروانشناسیکاربردی، 2(2و3) :564-579.
دانش فرد، کرم الله و بهرامزاده، حسینعلی. (1385). ضرورت پیدایی سازمان یادگیرنده، مجله مدیریت، 109: 28-24.
دهقانی، مرضیه. جوادی پور، محمد. اسلام دوست، سعید. (1393). بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی و خودکارآمدی معلمان با صلاحیتهای حرفه ای آنان، فصلنامهپژوهش هایکاربردیروانشناختی،4(5): 68-51.
سواری، کریم. فلاحی، مریم. زایرچی، نوریه. (1395). رابطه خودکارآمدی، اشتیاق شغلی و انگیزش درونی با عملکرد شغلی آموزگاران، پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی، 3 (2): 121-140.
ساکی، رضا. نعمتی، حمیده. رضایی، مریم. (1394). بررسی رابطه بین توانمندی و خودکارآمدی با عملکرد شغلی دبیران در مدارس متوسطه دخترانه دولتی شهر تهران، پژوهش در آموزش، 5(5): 32-51.
سبحانی نژاد، مهدی. (1385). سازمانیادگیرنده(مبانینظریالگویتحقیقو سنجش)، تهران: انتشارات یسطرون.
سنگه، پیتر.(1384). پنجمینفرمان(خلقسازمانیادگیرنده)، ترجمه حافظ کمال هدایت و محمد روشن، تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
شریعتمداری، مهدی و محمدی، فاطمه. (1394). بررسی رابطه بین مؤلفه های سازمان یادگیرنده و عملکرد شغلی کارکنان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، دومین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی آسیب های اجتماعی و فرهنگی ایران، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی.
شمس، غلامرضا. پرداختچی، محمد حسن. ملکی، حاتم. (1393). بررسی تأثیر سازمان یادگیرنده بر عملکرد سازمانی با واسطه یادگیری سازمانی: مطالعه موردی، اندیشه های نوین تربیتی، 10(3): 9-28.
شعبانی، حسن. (1385). مهارتهایآموزشیوپرورشی، تهران: سمت.
شکرکن، حسین. نیسی، عبدالکاظم. نعامی، عبدالزهرا. مهرابی زاده هنرمند، مهناز. (1380). بررسی رابطه خشنودی شغلی با رفتار مدنی سازمانی و عملکرد شغلی در کارکنان برخی از کارخانههای اهواز، مجلهعلومتربیتیوروانشناسیدانشگاهشهیدچمران اهواز، 8 ( 3 و 4): 1-22
میرزادارانی، حمیده. (1392). اشتیاق شغلی دریچه ای پیش بسوی نشاط اجتماعی،کتاب ماه علوم اجتماعی،62 :70-62.
وفا، شیما. ابراهیمی قوام، صغری و اسدزاده، حسن. (1393). رابطه بین باورهای خودکارآمدی معلم و ادراک دانش آموز از جو کلاس با راهبردهای خودتنظیمی یادگیری دانش آموزان و مقایسه آن در دانش آموزان دختر پایه اول متوسطه مدارس تیزهوشان و عادی شهر تهران، فصلنامه استثنایی، 3(14):104-126.
Alessandri, G., Consiglio, C., Luthans, F., & Borgogni, L. (2018). Testing a dynamic model of the impact of psychological capital on work engagement and job performance, Career Development International, 23(1),: 33-47.
Bakker, A. B and Leiter, M. P (Eds.) (2010). Work engagement, a handbook of essential theory and research, New York: Psychology Press.
Bandura, A. (2001), Social cognitive theory: an agnatic perspective, Annual review of psychology, 52: 1-26.
Caprara, G. V., Barbaranelli, C., Steca, P. & Malone, P. S. (2006). Teachers’ self-efficacy beliefs as determinants of job satisfaction and students’ academic achievement: A study at the school level, Journal f School Psychology, 44: 473-490
Chalofsky, N., & Krishna, V. (2009). Meaningfulness, commitment, and engagement: The intersection of a deeper level of intrinsic motivation, Advances in Developing Human Resources, 11: 189–203.
Evans, E. D. & Tribble, M. (1986). Perceived teaching problems, self-efficacy, and commitment to teaching among preservice teachers, Journal of Educational Research, 80(2): 81-85.
Eisenberger, R., Huntington, R., Hutchinson, S. and Sowa, D. (1986). Perceived organizational support, Journal of Applied Psychology, 71: 500–507
Gieter, S., Hofmans, J., & Pepermans, R. (2011). Revisiting the impact of job satisfaction and organizational commitment on nurse turnover intention: An individual differences analysis, International Journal of Nursing Studies, 48(12): 1562-1569.
Hussein, N., Mohamad, A., Noordin, F., & Ishak, N. A. (2014). Learning organization and its effect on organizational performance and organizational innovativeness: A proposed framework for Malaysian Public Institutions of Higher Education, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 130: 299-304.
Hoon Song, J., Hun Lim, D., Gu Kang, I., & Kim, W. (2014). Team performance in learning organizations: mediating effect of employee engagement, the learning organization, 21(5): 290-309.
Kim, J. H., Kim, C. S., & Kim, J. M. (2011). Analysis of the effect of leadership and organizational culture on the organizational effectiveness of radiological technologist’s working environments, Radiography, 17(3): 201-206.
Kim, K., Watkins, K. E., & Lu, Z. (2017). The impact of a learning organization on performance: Focusing on knowledge performance and financial performance, European Journal of Training and Development, 41(2): 177-193.
Kearney, S. (2015). Re conceptualizing beginning teacher induction as organizational socialization: A situated learning model, Cogent Education, 2(1): 1-11.
Klassen, R. M., Yerdelen, S., & Durksen, T. L. (2013). Measuring teacher engagement: development of the engaged teachers scale (ETS), Frontline Learning Research, 1(2): 33-52.
Mohyeldin, A., & Suliman, T. (2007). Links between Justice, Satisfaction and Performance in the Workplace: A Survey in the UAE and Arabic Context, Journal of Management Development, 26: 294-311.
Park, Y. K., Song, J. H., Yoon, S. W., & Kim, J. (2014). Learning organization and innovative behavior: The mediating effect of work engagement, European Journal of Training and Development, 38(1/2): 75-94.
Rhee, S. Y., Hur, W. M., & Kim, M. (2017). The relationship of coworker incivility to job performance and the moderating role of self-efficacy and compassion at work: The job demands-resources (JD-R) approach, Journal of Business and Psychology, 32(6): 711- 726.
Ross, J. A. & Bruce, C. (2007). Professional development effects on teacher efficacy; Results of randomized field trial, The Journal of Educational Research, 101(1): 50-66.
Shaalvik, E. M. & Shaalvik, S. (2007). Dimensions of teacher self-efficacy and relations with strain factors, perceived collective efficacy, and teacher burnout, Journal of Educational Psychology, 99(3): 611-625.
Song, J. H., Chai, D. S., Kim, J., & Bae, S. H. (2018). Job Performance in the Learning Organization: The Mediating Impacts of Self‐Efficacy and Work Engagement, Performance Improvement Quarterly, 30(4): 249-271.
Veisi, S., Azizifar, A., Gowhary, H. & Jamalinesari, A. (2015). The Relationship between Iranian EFL Teachers’ Empowerment and Teachers’ Self-Efficacy, Social and Behavioral Sciences, 185: 437- 445.
Wertheim, C. & Leyser, Y. (2002). Efficacy beliefs, background variables, and differentiated instruction of Israeli prospective teacher, The Journal of Educational Research, 96(1): 54-63.
Ware, H. & Kitsantas, A. (2007). Teacher and collective efficacy beliefs as predictors of professional commitment, Journal of Educational Research, 100(5): 303-310
Wilson, F., Kickul, J. Y. & Marlino, D. (2009). Gender, Entrepreneurial self-efficacy, and Entrepreneur career education. Implications for Entrepreneurship education, Entrepreneurship theory and practice, 31(3): 387-401.
Yalçın, I. & Erdoğan, T. (2016). The relationship among Teachers’ classroom practices for teaching thinkings skills, teachers’ self-efficacy towards teaching thinking skills and teachers 'teaching styles, Thinking Skills and Creativity, 6(2): 53-78.
Yang, B., Watkins, K. E., & Marsick, V. J. (2004). The construct of the learning organization: Dimensions, measurement, and validation, Human Resource Development Quarterly, 15(1): 31-55.