Subject Areas :
ثریا خدایی 1 , زهره سعادتمند 2 , مریم براتعلی 3
1 - دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران.
2 - دانشیار گروه برنامه ریزی درسی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران.
3 - استادیار گروه علوم تربیتی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان ، ایران.
Keywords:
Abstract :
ابراهیم آبادی، حمید. (1383). مجموعه مقالات منتخب پنجمین کنفرانس بین المللی ریاضیات برای همه، انتشارات دانشگاه کردستان.
خدامرادی، حجت اله. زنگنه، حسین. (1396). تأثیر روش تدریس مبتنی بر«تکالیف مشارکتی» بریادگیری و یادداری دانش آموزان در درس ریاضیات پایه نهم، تدریس پژوهی، 5 (1): 64-47.
درتاج، فریبرز. (1392). مقایسه ی تأثیر دو روش آموزش به شیوه ی بازی و سنتی بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان، روان شناسی مدرسه، 2(4): 62-80.
ستاری، صدرالدین. (1392). ارزیابی مؤلفههای تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان. پژوهش در برنامه ریزی درسی، 10 (39): 146-134.
شریفیان،فریدون؛ نصر، احمدرضا؛ عابدی، لطفعلی. (1384) تبیین نشانگرهای تدریس اثربخش در دانشگاهها و مؤسسات آموزشعالی و میزان تحقق آن در دانشگاه اصفهان، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، ۱۱ (۳) :۲۵-۵۲.
صفوی، امان االله. (1389). آموزش ریاضی به کودکان دبستانی با روش کشورهای پیشرفته، تهران: انتشارات رشد.
عندلیب، بهاره. احمدی، غلامرضا. (1386). میزان به کارگیری معیارهای تدریس اثربخش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان از نظر دانشجویان در سال تحصیلی 86-1385، پژوهش در برنامه ریزی درسی، 21 (15): 82-67.
محمودی، فیروز. فتحی آذر، اسکندر و اسفندیاری، رجب. (1388). بررسی رابطه میزان مشارکت فعال دانش آموزان در جریان تدریس با پیشرفت تحصیلی، مطالعات تربیتی و روانشناسی، (3)10: 82-65.
Andreassen, R., & Bråten, I. (2011). Implementation and effects of explicit reading comprehension instruction in fifth-grade classrooms, Learning and Instruction, 21(4): 520-537.
Brown, M., Askew, M., Baker, D., Denvir, H., & Millett, A. (1998). Is the national numeracy strategy research‐based?, British Journal of Educational Studies, 46(4): 362-385.
Çakmak, M. (2009). The perceptions of student teachers about the effects of class size with regard to effective teaching process, The Qualitative Report, 14(3): 395.
Clements, M. K., Keitel, C., Bishop, A. J., Kilpatrick, J., & Leung, F. K. (2012). From the few to the many: Historical perspectives on who should learn mathematics, In Third international handbook of mathematics education (pp. 7-40). Springer, New York, NY.
Danielson, C. (2007). Enhancing professional practice: A framework for teaching, ASCD.
Elliott, B. L. S. (2010). Effective teacher characteristics: A two nation causal comparative study, Walden University.
Gourneau, B. (2005). Five attitudes of effective teachers: Implications for teacher training, Essays in education, 13(1): 5.
Grant, L. W., Strong, J. H., & Popp, P. (2008). Effective teaching and at-risk/highly mobile students: What do award-winning teachers do?, National Center for Homeless Education, 5 (2): 28-41.
Ingvarson, L., Beavis, A., Bishop, A., Peck, R., & Elsworth, G. (2004). Investigation of effective mathematics teaching and learning in Australian secondary schools, Melbourne: Australian Council for Educational Research.
Ismail, S. F. Z. H., Shahrill, M., & Mundia, L. (2015). Factors contributing to effective mathematics teaching in secondary schools in Brunei Darussalam, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 186: 474-481.
Khan, S. B. (2012). Preparation of effective teachers of mathematics for effective teaching of mathematics, Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 2(4): 82-88.
Koster, B., Brekelmans, M., Korthagen, F., & Wubbels, T. (2005). Quality requirements for teacher educators, Teaching and teacher education, 21(2): 157-176.
Leikin, R. (2003). Raising mathematics teacher expectations of pupils' ability to solve challenging problems, In Proceedings of the 3rd International Conference Creativity in mathematics education and the education of gifted students.
Linnenbrink, E.A., & Pintrich, P.R. (2003). The role of self-efficacy beliefs in student engagement & learning in the classroom, Reading & Writing Quarterly, 19: 119-37
Maduabum, M. A. (2009). Science Teacher Effectiveness and National Goal Attainment in Nigeria: In Search of Solution, Abia State University.
McDonough, A., & Clarke, D. (2003). Describing the Practice of Effective Teachers of Mathematics in the Early Years, International Group for the Psychology of Mathematics Education, 3: 261-268.
Nicoleta, S. (2011). How can technology improve math learning process? Procedia-Social and Behavioral Sciences, 11: 170-174.
Posamentier, A. S., Smith, B. S., & Stepelman, J. (2010). Teaching secondary mathematics: Techniques and enrichment units, Allyn & Bacon.
Research Institute for Educational Studies. (2019). Familiarity with Theses pelles International, Center for International Studies of Thames & Pearl.
Rivkin, S. G., Hanushek, E. A., & Kain, J. F. (2005). Teachers, schools, and academic achievement, Econometric, 73(2): 417-458.
Seah, W. T. (2007). Qualities co-valued in effective mathematics lessons in Australia: preliminary findings, In Proceedings of the 31st conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 4, pp. 161-168). International Group for the Psychology of Mathematics Education.
Spicuzza, R., Ysseldyke, J., Lemkuil, A., Kosciolek, S., Boys, C., & Teelucksingh, E. (2001). Effects of curriculum-based monitoring on classroom instruction and math achievement, Journal of School Psychology, 39(6): 521-542.
Stanford, B. H. (2001). Reflections of resilient, persevering urban teachers, Teacher Education Quarterly, 28(3): 75-87.