در باب اداراکات فراگیران ایرانی زبان انگلیسی از نگارش مسئله محور
Subject Areas : Applied LinguisticsHanieh Kashi 1 , Shahram Afraz 2 , Fazlolah Sammi 3
1 - PhD Candidate, Department of English Language, Qeshm Branch, Islamic Azad University, Qeshm, Iran
2 - Assistant professor,Qeshm Branch,Islamic Azad University,Qeshm,Iran
3 - Assistant Professor, Department of English Language, Bandar Abbas Branch, Islamic Azad University, Bandar Abbas, Iran
Keywords: همکاری, یادگیری مبتنی بر مسئله, مشارکت, نوشتن,
Abstract :
از آنجایی که نوشتن با ماهیت شناختی مشخص می شود، یکی از رویکردهای عملی برای بهبود مهارت نوشتاری زبان آموزان زبان انگلیسی، توسل به رویکردهای یادگیری مبتنی بر پرسش مانند یادگیری مبتنی بر مسئله PBL) ) است که با نیاز شناختی بالا مشخص می شود و اغلب به حفظ دانش کمک می کند. این مطالعه با هدف بررسی ادراک زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی از یادگیری مبتنی بر مسئله انجام شد. برای انجام این کار، از طرح تحلیل محتوا در پارادایم کیفی استفاده شد. شرکتکنندگان شامل 15 نفر (8 زن و 7 مرد) زبانآموز پیشرفته زبان انگلیسی بودند که از طریق نمونهگیری هدفمند از موسسات زبان مختلف در تهران در مطالعه شرکت کردند. داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق تحلیل موضوعی انجام شد. بر اساس داده های مصاحبه، مضامین زیر استخراج شد: تعامل، همکاری، ترجیحات شخصی، اشتراک دانش، تازگی، معلمان کم حمایت، فرآیند یادگیری شاد و استفاده از فناوری های کافی، زمان مورد نیاز، تأثیرگذاری بر یادگیری واژگان، تغییر درک دانش آموزان در مورد فرآیند یادگیری و نقش معلمان. نتایج کاربردهایی برای معلمان و فراگیران زبان انگلیسی و برنامه ریزان برنامه درسی دارد.واژگان کلیدی: همکاری، مشارکت، نوشتن، یادگیری مبتنی بر مسئله.