Assessing Organizational Marketing and Promotional Strategies Case study the cable industry in Iran
Subject Areas :محمدرضا نوری 1 , کامیار کاوش 2 , بابک حاجی کریمی 3
1 - دانشجوی دکتری گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ابهر، ابهر، ایران.
2 - نویسنده مسئول، استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ابهر، ابهر، ایران. آدرس پست الکترونیکی:
Kamyarkavosh68@gmail.com
3 - استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ابهر، ابهر، ایران.
Keywords: Delphi method, Keyword: Promotion Strategies, Organizational Marketing, Wire and Cable Industry,
Abstract :
AbstractThe purpose of this research is to evaluate the organizational marketing and promotion strategies in the wire and cable industry in Delphi. For this purpose, a total of 10 trade experts in the industry consisting of 8 people, the owner, CEO, board of directors, deputy director, marketing and sales director, wire and cable manufacturers in Zanjan province and 2 university professors, held numerous meetings In the first stage of the Delphi method, their expert opinions on the topic of the research were collected in general. After analyzing the topics of the first session, the themes were compared with books and articles and marketing theories, and a questionnaire was finally prepared. In the second stage, using the questionnaire, experts' opinions were re-collected. Statistical tests, fuzzy hierarchy ranking, structural analysis with futuristic perspective, and factor analysis and structural model analysis of the structural equation model were used for data analysis. The findings of this study showed that in the wired and cable industry in Iran, marketing strategy and product diversification are the highest priority selection and personal marketing strategy, multimedia marketing and direct marketing have a significant effect on organizational marketing. According to the findings of this research, it is suggested that the marketing managers of the cable manufacturing and distribution industry, according to the environmental conditions, design and develop appropriate marketing strategies and, according to the chosen strategy, use the promotion appropriate to it.
منابع
- ارکاتورا، فیلیپ، جان ال.گراهام، مدیریت بازاریابی بینالمللی، ) 1791 (مترجم هاشم نیکومرام، محمدعلی
عبدالوند، ناشر دانشگاه آزاد اسلامی– واحد علوم تحقیقات.
، - احمدی، نسیبه ) 1788 (، معرفی و نقد روش دلفی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ،شماره 22
. دیماه 88
- دهدشتی شاهرخ،زهره،بیابانی حسن) 1797 (،مدل جهتگیری استراتژیک با استفاده از تکنیک
. دلفی،پژوهشهای مدیریت راهبردی،سال بیستم،شماره 14 تابستان 1797 ،ص 9 تا 71
، - کاتلر، فیلیپ و کوین لین کلر، ) 2117 (،مدیریت بازاریابی ویرایش 14 ، مترجم دکتر علی پارسائیان 1797
نشر اتحاد.
- کاتلر، فیلیپ و گری آرمسترانگ،) 2119 ( اصول بازاریابی، ویرایش هشتم، مترجم دکتر علی پارسائیان، ناشر
ادبستان.
- کاتلر فیلیپ ، هرمان کارتاجایا، ایوان ستیاوان،) 2117 (، نسل سوم بازاریابی، ترجمه: حمید رضا ایرانی، اصغر
رحمتی.
- هاوالدار) 1791 (، بازاریابی صنعتی، مترجم هاشم نیکومرام،محمدعلی عبد الوند، ناشر دانشگاه آزاد–واحد
علوم تحقیقات.
- رهبر فرهاد، سیف الدین اصل امیرعلی، شاه حسینی محمدعلی، نیازی عیسی) 1793 (، طراحی مدلی برای
سناریونگاری براساس شناسایی عوامل کلیدی و تجزیهوتحلیل فعل و انفعالات بازیگران کلیدی، پژوهشهای
مدیریت عمومی.
- زمردی نیت هادی، ابراهیمی پور حسین، هوشمند الهه، وفایی نجار،) 1796 (، تدوین نقشه استراتژی با رویکرد
کارت امتیازی متواًزن مطالعه موردی بیمارستان منتصریه، راهبردهای مدیریت در نظام سلامت،سال 2، شماره
.)1796(،7
- غفوریان شاگردی امیر، محمودی، ناصحی فر، تقوی فرد،) 1797 (، بررسی تأثیر استراتژی ترفیع بر رابطه بین
ابزارهای ارتباطی و ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری در صنعت مواد غذایی، کفرانس ملی تحقیقات بازاریابی،
. 12 بهمن ماه 1797 ،18- ویژه نامه فصلنامه علمی – پژوهش تحقیقات بازاریابی نوین ص 1
- جی.دیوید هانگر و توماس ال.ویلن، ) 1796 (،مبانی مدیریت استراتژیک، ترجمه محمد اعرابی و حمیدرضا
رضوانی،چاپ هفتم، چاپ دفتر پژوهشهای فرهنگی.
-Alexandra Amado,(2017), Research trends,on Big Data in Marketing: A text mining and topic modeling based literature analysis, (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/)
فصلنامه مطالعات کمی در مدیریت...................................................................... / 55
- Adesoga Dada Adefulu ;(2015);Promotional Strategy Impacts on Organizational Market Share and Profitability ACTA UNIVERSITATIS DANUBIUS Vol 11, no 6, 2015
- Erkatura, Philip, John L.Graham, International Marketing Manager, (2016) Translator Hashem Nikoo Maram, Mohammad Ali Abdolvand, Publisher Islamic Azad University, Science Research Unit
- Gilmore, J. C. (2009). Exploring marketing strategy for small business in United States. Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses (AAT 3351274).
- Havaldar, K. K. (2003). Industrial marketing (2nd ed.). New York, NY: McGraw-Hill Higher Education.
- Hanchett, J. S. (2007). An evaluation of the performance of trade shows: An exploratory study as applied to the aerospace industry. Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses. (AAT 3255690).
- Hutt, M. D. & Speh, T. W. (2009). Business marketing management B2B (10th ed.). Mason, OH: South-Western-Cengage Learning.
- Keegan, W. J. (2010). Global marketing (6th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Kotler,P. & Armstrong, G. (2009). Marketing, an Introduction. 9th Edition, New Jersey: Pearson
- Kotler, P. & Keller, K. (2008). Marketing management (13th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
- Moro , Sérgio , Alexandra Amado, Paulo Cortez, Paulo Ritac (2017) ,Research trends on Big Data in Marketing: A text mining and topicmodeling based literature analysis
- Nwokah, N. G. & Ahiauzu, A. I. (2007). Managerial competencies and marketing effectiveness incorporate organizations in Nigeria. Journal of Management Development, 27(8), 858-878.
-Sutchai Yimsiri ,(2011). Assessing Organizational Marketing Effectiveness and Promotional Strategies in the Midwest Machine Tool Distributors, Arizona August 2011
Smith, Peter,(2014) How can the analytics on Big Data affect the buying trends of customers in the retail industry? Sheffield Hallam University.
-Tyler, Douglas,(2017), The Enterprise Guide to Customer Intelligence,visioncritical.com.
Alexandra Amado,(2017), Research trends,on Big Data in Marketing: A text mining and topic modeling based literature analysis, (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/)
فصلنامه مطالعات کمی در مدیریت...................................................................... / 55
- Adesoga Dada Adefulu ;(2015);Promotional Strategy Impacts on Organizational Market Share and Profitability ACTA UNIVERSITATIS DANUBIUS Vol 11, no 6, 2015
- Erkatura, Philip, John L.Graham, International Marketing Manager, (2016) Translator Hashem Nikoo Maram, Mohammad Ali Abdolvand, Publisher Islamic Azad University, Science Research Unit
- Gilmore, J. C. (2009). Exploring marketing strategy for small business in United States. Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses (AAT 3351274).
- Havaldar, K. K. (2003). Industrial marketing (2nd ed.). New York, NY: McGraw-Hill Higher Education.
- Hanchett, J. S. (2007). An evaluation of the performance of trade shows: An exploratory study as applied to the aerospace industry. Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses. (AAT 3255690).
- Hutt, M. D. & Speh, T. W. (2009). Business marketing management B2B (10th ed.). Mason, OH: South-Western-Cengage Learning.
- Keegan, W. J. (2010). Global marketing (6th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Kotler,P. & Armstrong, G. (2009). Marketing, an Introduction. 9th Edition, New Jersey: Pearson
- Kotler, P. & Keller, K. (2008). Marketing management (13th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
- Moro , Sérgio , Alexandra Amado, Paulo Cortez, Paulo Ritac (2017) ,Research trends on Big Data in Marketing: A text mining and topicmodeling based literature analysis
- Nwokah, N. G. & Ahiauzu, A. I. (2007). Managerial competencies and marketing effectiveness incorporate organizations in Nigeria. Journal of Management Development, 27(8), 858-878.
-Sutchai Yimsiri ,(2011). Assessing Organizational Marketing Effectiveness and Promotional Strategies in the Midwest Machine Tool Distributors, Arizona August 2011
Smith, Peter,(2014) How can the analytics on Big Data affect the buying trends of customers in the retail industry? Sheffield Hallam University.
-Tyler, Douglas,(2017), The Enterprise Guide to Customer Intelligence,visioncritical.com.