Satisfaction of Tabriz University Medical Sciences students from educational and welfare services of University (In the academic year of 2016-2017)
Subject Areas : sociologyKarim Akbarzadeh 1 , Sadegh Maleki Avarsin 2
1 - کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی؛ تبریز– ایران.
2 - دانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی؛ تبریز– ایران (نویسنده مسئول).
Keywords: Satisfaction of Students, Educational and Welfare Services, Students of Tabriz University of Medical Sciences,
Abstract :
The purpose of this study was to investigate the satisfaction of Tabrizuniversity medical sciences students from educational and welfareservices in the academic year of 2016-2017. The method of research isdescriptive and purpose of it is applied. The statistical population of thestudy was 8602 students (3854 male and 4748 female) in TabrizUniversity of Medical Sciences who were studying in 14 faculties indifferent majors. The sample size was 384 using Cochran’s formula. Thedata gathering tool was a researcher-made questionnaire designed toassess the satisfaction of students from educational and welfare servicesof Tabriz University of Medical Sciences whose validity was confirmedon the basis of face validity and the reliability of the tool was 0.93, usingthe Cronbach's alpha coefficient. To test the hypotheses, after the normaldistribution of variables test (Kolmogorov-Smirnov test), One-wayvariance analysis was used. The results revealed that, based on student'sage and major of study there was a significant difference betweensatisfaction of educational services, but there was no significant differencebetween satisfaction of welfare services.
منابع
ازکمپ، ارگیل. (1369). روانشناسی کاربردی. ترجمه: فرهاد، ماهر. انتشارات آستان قدس رضوی.
پارسا، محمد. (1371). روانشناسی تربیتی. انتشارات بعثت، چاپ دوم.
پارسا، محمد. (1382). بنیادهای روانشناسی. انتشارات سخن، چاپ دوم.
چلبی، مسعود. (1375). جامعهشناسی نظم، تشریح و تحلیل نظری نظم اجتماعی. تهران: نشر نی.
رفیعپور، فرامرز. (۱۳۷۲). سنجش گرایش روستاییان نسبت به جهاد سازندگی، پژوهشی در سه استان اصفهان، فارس و خراسان. ناشر و مرکز تحقیقات و بررسی مسائل روستایی نشر ارغنون.
رفیعپور، فرامرز. (1372). سنجش گرایش روستائیان نسبت به جهادسازندگی، پژوهشی در سه استان اصفهان، فارس و خراسان. مرکز تحقیقات و بررسی مسایل روستایی وزارت جهاد سازندگی تهران.
ساعتچی، محمود. (1369). روانشناسی در کار سازمان و مدیریت. انتشارات آموزش مدیریت دولتی.
شکرکن، حسین؛ و ارشدی، ن. (1386). بررسی رابطه فشار روانی ناشی از تعارض و ابهام نقش با عملکرد و خشنودی شغلی با توجه به اثرهای تعدیل کننده استقلال کاری و پیوستگی گروهی در کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب- منطقه اهواز، مجله علوم تربیتی و روانشناسی. دوره سوم، سال چهاردهم شماره 2، صص 148-129.
Shahzadi, S., Saleem, K., Moosa, A. I., Rashid, A. K. (2017). Service Quality and Student Satisfaction: The Moderating Role of University Culture. Reputation and Price in Education Sector of Pakistan, Iranian Journal of Management Studies (IJMS). 10, P.p: 237-258
Peterson B. (2004). Cultural intelligence: A gude to working with people from other cultures. Yurmouth, ME Intercultural Press.
Peterson, Brooks. (2004). Cultural Intelligence aGuide to Working with People from Other Culture. Yarmouth, ME: Intercultural Press.
_||_