ارتباط واژگان پیوسته چند کلمه ای و موو در قسمت نتایج مقالات زبانشناسی کاربردی
Subject Areas : آموزش زبان انگلیسیرضا واثقی 1 , زهرا بزرگی راد 2 , علی اصغر یوسفی آذرفام 3
1 - گروه انگلیسی ، واحد آیت ا... آملی، دانشگاه آزاد اسلامی ،آمل، ایران
2 - گروه انگلیسی، واحد آیت ا... آملی،دانشگاه آزاد اسلامی ، آمل، ایران
3 - گروه انگلیسی ، واحد صوفیان، دانشگاه آزاد اسلامی ،صوفیان، ایران
Keywords: واژگان پیوسته چند کلمه ای, تجزیه و تحلیل موو, قسمت نتایج مقالات٬ زبانشناسی کاربردی,
Abstract :
مطالعه حاضرچگونگی استفاده از واژگان پیوسته چند کلمه ای درقسمت نتایج مقالات زبانشناسی کاربردی توسط نویسندگان ایرانی را بررسی میکند. در این پژوهش از ابزار وورد اسمیس تول و چهارچوپ های تحلیلی بایبر (۲۰۰۴) و یانگ و الیسون (۲۰۰۳) برای طبقه بندی از لحاظ ساختار و موو به ترتیب استفاده شده است و بعد از آن به کمک ابزار کان کوردنس کارکرد های ارتباطی واژگان پیوسته چند کلمه ای تجزیه و تحلیل شده است. نتایج این مطالعه نشان داده است که نویسنده گان ایرانی واژگان پیوسته چند کلمه ای خاصی برای کارکرد های ارتباطی نسبت به هر موو و استپ استفاده کرده اند. محققان همچنین دریافتند که طیف گسترده ای از واژگان پیوسته چند کلمه ای در موو ۲ گزارش نتایج و کمترین مقدار در موو ۴ خلاصه نتایج استفاده شده است، و همچنین هیچ واژگان پیوسته چند کلمه ای در موو ۵ ارزیابی مطالعه،و موو ۶ استنتاج از پژوهش توسط نویسنده گان ایرانی استفاده نشده است.
Ädel, A., & Erman, B. (2012). Recurrent word combinations in academic writing by native and non-native speakers of English: A lexical bundles approach. English for Specific Purposes, 31(2), 81–92. https://doi.org/10.1016/j.esp.2011.08.004
Amirian, Z., Kassaian, Z., & Tavakoli, M. (2008). Genre analysis: An investigation of the discussion sections of applied linguistics research articles. The Asian ESP Journal, 5(2), 1–120.
Bamberg, B. (1983). What Makes a Text Coherent? College Composition and Communication, 34(4), 417. https://doi.org/10.2307/357898
Bhatia, V. K. (2004). Interdiscursivity in critical genre analysis. In: BONINI, A.; FIGUEIREDO, D. C.; RAUEN, F. (Orgs.). Proceedings from the 4th International Symposium on Genre Studies (SIGET). Tubarão: Unisul, 2007. v. 1. p. 391-400. Disponível em: <http://www3.unisul.br/paginas/ensino/pos/linguagem/cd/English/36i.pdf>.
Biber, D., & Barbieri, F. (2007). Lexical bundles in university spoken and written registers. English for Specific Purposes, 26, 263–286. https://doi.org/10.1016/j.esp.2006.08.003
Biber, D., Conrad, S., & Cortes, V. (2004). If you look at: Lexical bundles in university teaching and textbooks. Applied Linguistics, 25(3), 371–405. Retrieved from http://applij.oxfordjournals.org/content/25/3/371.short
Biber, D., Johansson, S., Leech, G., Conrad, S., & Finegan, E. (1999). Longman grammar of written and spoken English. Harlow: Longman.
Cortes, V. (2004). Lexical bundles in published and student disciplinary writing: Examples from history and biology. English for Specific Purposes (10), 23(4), 397–423. https://doi.org/10.1016/j.esp.2003.12.001
Cortes, V. (2013). The purpose of this study is to: Connecting lexical bundles and moves in research article introductions. Journal of English for Academic Purposes, 12(1), 33–43. https://doi.org/10.1016/j.jeap.2012.11.002
Gledhill, C. J. (2000). Collocations in science writing. Retrieved from https://www.academia.edu/1997042/Collocations_in_Science_Writing
Hyland, K. (2008). Genre and academic writing in the disciplines. Language Teaching, 41(04), 543–562. https://doi.org/10.1017/S0261444808005235
Kanoksilapatham, B. (2007). Writing scientific research articles in Thai and English: Similarities and differences. Silpakorn University International Journal, 7, 172–203.
Lim, J. M. H. (2006). Method sections of management research articles: A pedagogically motivated qualitative study. English for Specific Purposes, 25(3), 282–309. https://doi.org/10.1016/j.esp.2005.07.001
Marco, M. J. L. (2000). Collocational frameworks in medical research papers: A genre-based study. English for Specific Purposes, 19(1), 63–86. https://doi.org/10.1016/S0889-4906(98)00013-1
McCulley, G. A. (1985). Writing Quality, Coherence, and Cohesion. Research in the Teaching of English, 19(3), 269–282. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/40171050%5Cnhttp://about.jstor.org/terms
Musa, N. F., Khamis, N., & Zanariah, J. (2015). The structure of method section in engineering research articles. Asian Social Science, 11(17), 74–82. https://doi.org/10.5539/ass.v11n17p74
Nwogu, K. N. (1997). The medical research paper: Structure and functions. English for Specific Purposes, 16(2 SPEC. ISS.), 119–138. https://doi.org/10.1016/s0889-4906(97)85388-4
Peacock, M. (2002). Communicative moves in the discussion section of research articles. System, 30(4), 479–497. https://doi.org/10.1016/S0346-251X(02)00050-7
Phuong Dzung Pho. (2008). Research article abstracts in applied linguistics and educational technology: a study of linguistic realizations of rhetorical structure and authorial stance. Discourse Studies, 10(2), 231–250. https://doi.org/10.1177/1461445607087010
Ruiying, Y., & Allison, D. (2003a). Research articles in applied linguistics: Moving from results to conclusions. English for Specific Purposes, 22(4), 365–385. https://doi.org/10.1016/S0889-4906(02)00026-1
Ruiying, Y., & Allison, D. (2003b). Research articles in applied linguistics: Moving from results to conclusions. English for Specific Purposes, 22(4), 365–385.
Saber, A. (2012). Phraseological patterns in a large corpus of biomedical articles. Corpus-Informed Research and Learning in ESP: Issues and Applications. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 45–82.
Samraj, B. (2002). Introductions in research articles: Variations across disciplines. English for Specific Purposes, 21(1), 1–17. https://doi.org/10.1016/S0889-4906(00)00023-5
Sandoval, M. (2010). Stance-taking strategies in the written discourse of research papers conclusion sections. In First International TESOL Convention, Clark Freeport Zone, Philippines Retrieved from http://independent.academia.edu/MarlowieSandoval/Papers/407379/Stancetaking
Schmidt, R. W. (1990). The role of consciousness in second language learning. Applied Linguistics, 11(2), 129–158. https://doi.org/10.1093/applin/11.2.129
Swales, J. (1990). Genre analysis: English in academic and research settings. Cambridge University Press.
Thompson, D. K. (1993). Arguing for Experimental “Facts” in Science: A Study of Research Article Results Sections in Biochemistry. Written Communication, 10(1), 106–128. https://doi.org/10.1177/0741088393010001004
Williams, I. A. (1999). Results Sections of Medical Research Articles:: Analysis of Rhetorical Categories for Pedagogical Purposes. English for Specific Purposes, 18(4), 347–366.