تأثیر فعالیتهای کارمحور بر مهارت خواندن خردسالان ایرانی در سطح مبتدی
Subject Areas : آموزش زبان انگلیسیارشیا کیوانفر 1 , مونا مدرسی 2
1 - Islamic Azad University North Tehran Branch
2 - Islamic Azad University North Tehran Branch
Keywords: مهارت خواندن, آموزش کارمحور, زبان آموزان خردسال, نوع کار, سطح مبتدی,
Abstract :
آموزش کار محور در سالهای اخیر به شدت محبوبیت یافته و به زودی ممکن است کاملا جایگزین آموزش زبان ارتباطی گردد. اما متأسفانه کارایی آن در زمینه زبان آموزی کودکان و بطور اخص در آموزش مهارت خواندن مورد بررسی جامعی قرار نگرفته است. در تحقیق حاضر برای رسیدن به این مهم، دو گروه 25 نفری در فاصله سنی 11 تا 13 سال به دو روش کارمحور و سنتی مورد آموزش قرار گرفتند و مقایسه توانایی خواندن آنها در انتهای دوره آزمایش و یک ماه پس از انتهای دوره نشان داد که میانگین گروه کارمحور از گروه سنتی بالاتر میباشد. علاوه بر این، مقایسه توانایی خواندن آزمودنیهای گروه آزمایش در 4 نوع فعالیت کارمحور حاکی از آن بود که فهالیتهای توأم با خلاقیت و بازی بیشترین میزان توجه و علاقه را در آنان ایجاد میکند.
Best, J. W. & Kahn, J. V. (2006). Research in education (10th ed.). NJ: Prentice Hall.
Breen, M. P. (1987). Contemporary paradigms in syllabus design, part I. Language Teaching, 20 (2), 81-91.
Brown, H. D. (2001). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy (2nd ed.). NY: Pearson Education.
Brown, R. (1991). Group work, task difference, and second language acquisition. Applied Linguistics, 21, 1-12.
Doff, A. (1998). Teach English. UK: Cambridge University Press.
Ellis, R. (2000). Task-based research and language pedagogy. Language Teaching Research, 4, 193-220.
Ellis, R. (2003). Task-based language learning and teaching. Oxford: Oxford University Press.
Grabe, W. (2004). Research on teaching reading. Annual Review of Applied Linguistics, 24, 44-69.
Klapper, J. (2003). Taking communication to task? A critical review of recent trends in language teaching. Language Learning Journal, Summer, 27, 33-42.
Kumaravadivelu, B. (1991). Language learning tasks: teacher intention and learner interpretation, ELT Journal, 45, 98-107.
Meisel, H.; J. Clahsen, and M. Pienemann (1981) On determining developmental stages in natural second language acquisition, Studies in Second Language Acquisition, 3, 109-35.
Nunan, D. (1989). Designing tasks for the communicative classroom. Cambridge: Cambridge University Press.
Prabhu, N. S. (1987). Second language pedagogy. A perspective, Oxford: Oxford University Press.
Rashtchi, M. and Keyvanfar, A. (2007). ELT: Quick’n’easy (3rd ed.). Tehran: Rahnama.
Richards, J. C. and T. S. Rodgers (2001) Approaches and methods in language teaching (2nd ed.). Cambridge:Cambridge University Press.
Skehan, P. (2001). Tasks and language performance assessment. In M. Bygate, P. Skehan, & M. Swain. (eds.), Researching pedagogic tasks: Second language learning, Teaching and testing, 167-85. Harlow: Longman.
Skehan, P. (1998). A cognitive approach to language learning. Oxford: Oxford University Press.
Wilkins, D. (1976). Notional syllabuses. Oxford: Oxford University Press.
Willis, D. (1996). A framework for task-based learning. London: Longman.