بررسی تأثیر برگزاری کارگاه آموزشی مهارتهای تدریس بر عملکرد تدریس اساتید در کلاسهای درسی دانشجویان دانشگاه
Subject Areas : Sociological Studies of Youthعلی اصغر شجاعی 1 , احمد علی فروغی 2 , نرگس سعیدیان 3
1 - khorasgan
2 - khorasgan
3 - khorasgan
Keywords: علوم اجتماعی, علوم پایه, کارگاه, مهارتهای تدریس,
Abstract :
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر برگزاری کارگاه مهارتهای تدریس بر عملکرد اعضاء هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل میباشد که با روش شبه تجربی انجام گرفته است جامعه آماری این تحقیق کلیه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در سال تحصیلی 92-1391 بوده که حدود 120 نفر میباشند و با استفاده از نمونهگیری تصادفی ساده 35 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند ابزار مورد استفاده پرسشنامه محقق ساخته بود که دارای روایی صوری بوده و پایانی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بالای 90 صدم محاسبه گردید. بعد از برگزاری کارگاه آموزشی مهارتهای تدریس نتایج زیر حاصل گردید. بررسی آماری نشان میدهد تفاوت معنیداری بین نمرات اساتید زن و مرد وجود ندارد. همچنین مشخص شد کارگاه آموزشی مهارتهای تدریس برحسب رشته تحصیلی تفاوت معنیداری بین اساتید گروه علوم اجتماعی وعلوم پایه وجود ندارد و اساتید با هر مرتبه علمی (مربی، استادیار) به یک اندازه ازکارگاه آموزشی مهارتهای تدریس متأثر بودند.