The Effect of Information and Communication Technology on the Skills of the Third Grade of High-School Students
Subject Areas : Sociological Studies of YouthHousain Daeizadeh 1 , Vahid Fallah 2 , Babak Housainzadeh 3 , Housain Ali Housainpour 4
1 - Prof. at I.A.U of Bandar Gaz
2 - Prof. at I.A.U of Sari
3 - Prof. at I.A.U of Babol
4 - MA at Sari
Keywords:
Abstract :
آراسته، حمیدرضا، (1381)، تحولات نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات و تأثیرات آن بر آموزش عالی، انتشارات دانشگاه اراک، اراک.
2- آق ارکاکلی، رقیه، (1388)، تأثیر کاربرد آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تفکر انتقادی دانشآموزان دختر سال اول متوسطهی منطقهی 4 تهران، پایان نامه ی کارشناسی ارشد رشتهی روان شناسی دانشگاه اراک.
3- آیتی، محسن و عطاران، محمد و مهرمحمدی، محمود،(1386)، الگوی تدوین برنامههای درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) در تربیت معلم. فصلنامهی مطالعات برنامهی درسی، سال اول، شمارهی5 .
4- اسدی، محمودرضا،(1388)، مهارتهای مورد نیاز جوانان در عصر ارتباطات و اطلاعات با رویکرد آموزشی، فصلنامه ی کمک آموزشی شمیم معرفت، سال ششم، شمارهی بیستم، 59-51 .
6- افضلنیا، محمدرضا، (1388)، طراحی و آشنایی با مراکز و مواد و منابع یادگیری، انتشارات سمت، تهران.
7- امامی نائینی، نسرین،(1389)، مهارت حل مسأله و تصمیمگیری، انتشارات هنر آبی، تهران.
8-امیری، محمدعلی،(1386)، تفکری دربارهی تحولات آیندهی آموزش و پرورش، مجلهی یونسکو، ، سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، تهران.
9- بشیری، علی اصغر، (1385)، درآمدی بر شبکهی جهانی اینترنت زمینههای نظری و کاربردی آن، نشر کتابدار، تهران.
10- پور شهریاری، مه سیما،(1384)، مقالهی پژوهشی مقایسهی افسردگی، انزوای اجتماعی و ارتباطات خانوادگی دانشآموزان دختر کاربر اینترنتی دبیرستانهای تهران، فصلنامهی مطالعات روانشناختی، دورهی 3، شمارهی 2، تابستان 1386، دانشکده ی علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه الزهرا.
11- ترابی، علی اکبر، (1381)، تغییرات اجتماعی، توسعه و آینده نگری، انتشارات فروزش، تهران.
12- جانبازی، زبیده، (1389)، تأثیر رسانههای یادگیری الکترونیکی بر رفتار اجتماعی از دید گاه اساتید و دانشجویان کامپیوتر، پاپان نامهی کارشناسی ارشد رشتهی تکنولوژی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی ساری.
13- حسنپور قروقچی، ا،(1386)، تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان، جامعه و فرد، ماهنامهی تدبیر، سال هیجدهم، شمارهی 18، صص74-72 .
14- دراکر، الکساندر،(1384)، فناوری برای آموزش: قابلیتها، پارامترها، چشماندازها.
ترجمه : محمدرضا سرکارانی و علی رضا مقدم، نشر نی، تهران.
15- دوران، بهزاد،(1383) تأثیر فضای سایبرنتیک بر هویت اجتماعی، رسالهی دکتری جامعهشناسی، دانشگاه تربیت مدرس.
16-دیلمقانی، میترا، (1382)، هدف از توسعهی ICT در آموزش، مجلهی تکنولوژی آموزشی، شمارهی 3.
17- دیناروند، حسن،(1386)، مدارس در عصر اطلاعات، مجلهی تکنولوژی آموزشی. تابستان، شمارهی 9.
18- رحمانی، جهانبخش، (1386)، مدل مفهومی نقش فناوری کامپیوتر و اینترنت در ترویج و تشویق تفکر انتقادی و خلاق در دانشآموزان، مجموعه مقالات کنگرهی ملی علوم انسانی. تهران.
19- رئیس دانا، فرخ لقا، (1388)، برنامهریزی آموزش و یادگیری مهارتهای اجتماعی، مجلهی تکنولوژی آموزشی، دورهی 25، شماره ی 202، صص 17-14.
20- زنجانی، عباسعلی، (1367)، فقه سیاسی، انتشارات امیرکبیر، تهران.
21- ژرژگورویچ و دانشمندان دیگر، (1989)، مسائل روانشناسی اجتماعی، ترجمه: علیمحمد کاردان، انتشارات دانشگاه تهران.
22- ساروخانی، باقر، (1370)، درآمدی بر دایرهالمعارف علوم اجتماعی، انتشارات کیهان، تهران، چاپ اول.
23- سلیمانی، عادل،(1389)، مقایسه تأثیر دو روش آموزش از طریق تلفن همراه و سخنرانی بر میزان یادگیری هنرجویان. فصلنامهی فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، سال اول، شمارهی اول، پاییز1389.
24-شاهی بیکی، آه. و هاشمی، ل.،(1384)، مهندسی مجد و منابع انسانی از طریق فناوری اطلاعات، ماهنامهی تدبیر، سال شانزدهم، شمارهی 164، صص 37-34.
25- عصارزادگان، نرگس،(1388)، عصر دیجیتال و برنامهی درسی مهارت محور، ماهنامهی تکنولوژی آموزشی، دورهی بیست و پنجم، شمارهی 204و205 .
25- غزنوی، محمدرضا، (1389)، تأثیر فناوری اطلاعات و ارتیاطات (ICT) بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سال سوم متوسطهی شهرستان خاش، پایان نامهی کارشناسی ارشد رشتهی تکنولوژی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی ساری.
26- فتحی، لادن و دیگران، (1385)، راهنمای عملی آموزش مهارتهای زندگی، انتشارات دانژه، تهران.
27- قورچیان، نادرقلی، (1382)، فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش، انتشارات فراشناختی اندیشه، تهران.
28- کوئن، بروس، (1996)، مبانی جامعهشناسی، ترجمه: غلامعباس توسلی و رضافاضل، انتشارات سمت، تهران.
29- گریسون، دی و اندرسون، آر،(2001)، یادگیری الکترونیکی در قرن 21، ترجمه: محمد عطاران، مؤسسهی توسعه ی فناوری آموزشی مدارس هوشمند، تهران.
30- ملکپور، زهرا، (1389)، تأثیر رسانهی آموزشی اینترنت بر تفکر انتقادی دانشجویان. پایاننامهی کارشناسی ارشد رشتهی تکنولوژی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی ساری.
31- میچل، دیوید، (2008)، آموزش مهارتهای اجتماعی. ترجمه: آناهیتا خضری، مجلهی رشد آموزش ابتدایی، شماره ی 112، صص 31-28، تهران.
32- نیازی، محسن،(1378)، جامعهشناسی. تهران انتشارات ثامن الحجج/ علم ودانش، چاپ اول .
33-Eisenberg, N., Fabes, R.A., Murphy, B., Maszk, P., Smith, M., & Carbon, M. (1995), The Role of Emotionality and Regulation in Children’s social Functioning: A Longitudinal study, child Development, 66,1360-1384.
.
34-Gresham, F.M., & Elliot, S.N. (1987), The Relationship Between Adaptive Behavior and social skills: Issues in Definition and Assessment, The Journal of special Education, 21, 167-181.
35- Hemsberger, A. (2005), Creative Cyborgs : How Consumers use the internet for self- realization :http://www.bilifin.at/marketing/content.
36- Hollinger. J.D. (1987), social skills for Behaviorally Disordered Children as Preparation for Mainstreaming : Therapy, Practice and New Direction, Remedial and Special Education, 8 , 17-27.
37- Matson, J.L. (1990), Matson evaluation of social skills with youngsters: manual, Worthington, oh: international diagnostic system.
38- Parks, M. & Floyd, Kory.(1996), Making Friends in Cyber Space. Journal of Communication, Vol, 46, no. 1.
39- Pearson, John. (2006), Investigating ICT Using Problem- based Learning in face- to- face and online learning environments. Computers Education Volume 47, Issue 1 , August 2006, Pages 56-73. &.
40-Salmons, J. E. (2008). Taxonomy of Collaborative E- learning. Encyclopedia of International Technology Curriculum Integration. Published by Information by Science Reference.
41-Shneider, b . h., Rubin, k. h., & led Ingham, j.(1985). children’s peer relations: issues in assessment and intervention, newYork: Springer- verlag.