تأثیر ادراک مصرفکنندگان از کشور مبدا برند بر ارزش ویژهی برند محصولات
Subject Areas : policy making
1 - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات واحد ساوه
Keywords: وفاداری به برند, برند, ادراک مصرف کننده, تداعی برند,
Abstract :
تأثیر ادراک مصرفکنندگان از کشور مبدا برند به عنوان یک ابزار قوی جهت شناخت نیاز مشتری، افزایش رضایت او و در نهایت افزایش سودآوری سازمان کاربرد فراوانی دارد. روشهای پرسشنامهای با طراحی و جمعآوری آن از طیف وسیعی از مشتریان، مدیران و خبرگان محصولات شوینده با پالایش و تحلیل دادهها نتایج مناسبی را جهت تصمیمگیری در مورد اتخاذ استراتژیهای مدیریت مشتریان فراهم میآورد. ابزار اندازهگیری این تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته شامل 20سؤالبسته در چهار بخش میباشد، که پایایی هر یک از فرضیههای کیفیت ادراک شده، آگاهی از برند، وفاداری به برند و تداعی برند با استفاده از آلفای کرونباخ بترتیب 957/0، 924/0 934/0و 922/0 میباشد. روایی تحقیق از طریق روایی محتوا مورد بررسی قرار گرفت و مورد تأیید واقع شد پرسشنامه طراحی شده براساس طیف 5 گزینهای لیکرت بود. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات جمعآوری شده از آمارههای مورد نظر در داخل و خارج از کشور از روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزارهای SPSS و Liser استفاده گردید. نتایج تحقیق حاکی از آن است که خبرگان بر سر اهمیت هر 4 فرضیه توافق داشتند و میانگین اهمیت هر چهار فرضیه متوسط رو به بالا را نشان دادند.