نظریه و آموزش فوئرشتاین: تجسم تجربه یادگیری با واسطه در آموزش گرامر
Subject Areas :Effat Hadidi Zavareh 1 , Abdollah Baradaran 2 , Bahram Mowlaie 3
1 - Department of English, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
2 - Department of English, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
3 - Department of English, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
Keywords: تجربه یادگیری با واسطه. طرح درس گرامر مبتنی بر MLE, فعال سازی پارامترهای MLE,
Abstract :
تئوری تجربه یادگیری میانجیمحور بر این باور است که توسعه شناختی و روانشناختی فرد و همچنین عملکردش بهعنوان فردی مستقل ، تحتتاثیر میزان و چگونگی تعاملات میانجیگرانهای میباشد که آن فرد تجربه میکند. این مطالعه سعی دارد روش تجربه یادگیری میانجیمحور را با اجرای اصول دوازدهگانهاش ، در طرح درسی که برای تدریس زمان حال استمراری در یک کلاس گرامرطراحی شده است ، عملیاتی کند. عملیاتیکردن روش تجربه یادگیری میانجیمحور در تدریس باعث ایفای نقش معلم در تحقق یادگیری پایای دانشآموز و رهبری دیگر معلمان ، همچنین سبب توسعه فرآیندهای کاوشی حل مساله و تفکر و یادگیری مستقل ، که نیاز عصر دانشمحور اخیر است ، در دانشآموز میشود.
Coe, N., Harrison, M., & Paterson, K. (2020). Oxford Practice Grammar Basic with answers. Oxford University Press.
Feuerstein, R. (1990). The theory of structural cognitive modifiability. In B. Z. Presseisen (Ed.), Learning and thinking styles: Classroom interaction (pp. 68-134). National Education Association.
Feuerstein, R. (2000). Mediated learning experience, instrumental enrichment and the learning propensity assessment device. In Interdisciplinary counsel on development and learning disorders, ICDL clinical practice guidelines: Redefining the standards of care for infants, children, and families with special needs (pp. 557-578).
Feuerstein, R., Feuerstein, R., & Falik, L. H. (2015). Beyond Smarter: Mediated learning and the brain's capacity for change. Teachers College Press.
Feuerstein, R., & Feuerstein, S. (1991). Mediated learning experience: A theoretical review In R. Feuerstein., P. S. Klein, & A. J. Tannenbaum (Eds.), Medical Learning Experience: Theoretical, Psychological and Learning Implications. London: Freund.
Feuerstein, R., Hoffman, M. B., & Miller, R. (1980). Instrumental enrichment: An intervention program for cognitive modifiability. Univ Park Press.
Feuerstein, R., Hoffman, M. B., Rand, Y., Jensen, M. R., Tzuriel, D., & Hoffmann, D. B. (1985). Learning to learn: Mediated learning experiences and instrumental enrichment. Special Services in the Schools, 3(1-2), 49-82.
Feuerstein, R., Rand, Y., & Hoffman, M. B. (1981). The dynamic assessment of retarded performers: The learning potential assessment device, theory, instruments and techniques. International Journal of Rehabilitation Research, 4(3), 465-466.
Feuerstein, R., Rand, Y., & Rynders, J. (1988). Don’t accept me as I am (R. Feuerstein, Hebrew Trans. 2001). In: New York: Plenum Press.
Hadidi Zavareh, E., Baradaran, A., & Mowlaie, B. (2023). Mediated Learning Experience as a Multi-Dimensional Approach in ELT: A Meticulous and Elaborate Taxonomy. International Journal of Foreign Language Teaching and Research, 11(44), 145-159.
Isman, E. B., & Tzuriel, D. (2008). The mediated learning experience (MLE) in a three generational perspective. British Journal of Developmental Psychology, 26(4), 545-560.
Poehner, M. E. (2008). Dynamic assessment: A Vygotskian approach to understanding and promoting L2 development (Vol. 9). Springer Science & Business Media.
Seng, A. S.-H., Pou, L. K.-H., & Tan, O. S. (2003). Mediated learning experience with children: Applications across contexts. McGraw-Hill Education (Asia).
Skuy, M. (1997). Cross cultural and interdimensional implications of Feuerstein's construct of mediated learning experience. School psychology international, 18(2), 119-135.
Tan, O. S. (2003). Mediated learning and pedagogy: Applications of Feuerstein's theory in twenty-first century education. REACT, 53-63.